آخرین اخبار   
 

  آغاز برنامه‌ی «جهش تولید دانش‌بنیان» با ۸ بسته‌ی...

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی امروز با حضور زنده در بخش خبری ساعت ۸ بامداد شبکه‌ی یک سیما، از برنامه‌ی حمایتی این صندوق در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» رونمایی کرد. دکتر محمدصادق خیاطیان گفت: یکی از مصادیق اصلیِ شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و صندوق نوآوری و شکوفایی به‌واسطه‌ی مأموریتی که طبق قانون برای آن تعریف شده است، برنامه‌ی حمایتی تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» را برنامه‌ریزی و تدارک دیده است ... ادامه»

  منبع : وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی
  14:25   یکشنبه 23 اردیبهشت 1403  

  پل‌های کابلی در دانشکده‌ی فنی ـ مهندسی دانشگاه...

پژوهشگران دانشکده‌ی فنی ـ مهندسی عمران دانشگاه تهران توانستند در قالب یک پایان‌نامه‌ی دانشجویی، با ساده‌سازی مدل سازه و مطالعه‌ی موردی پل لالی به بهینه‌سازی نیروی پیش‌کشیدگی کابل‌ها در پل‌های کابلی ایستا دست یابند. میثم رون، دانشجوی کارشناسی ارشد با راهنمایی امیررضا قیامی‌آزاد، عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی عمران دانشگاه تهران، در یک پژوهش با تغییر نحوه‌ی مدل‌سازی، به روشی دست یافتند که سازه به مدل‌سازیِ دیگربار در هر تکرار نیاز ندارد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:54   شنبه 22 اردیبهشت 1403  

  «هیچ‌گونه نگرانی درباره‌ی ایمنی پایه‌ی پل...

روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره‌ی پایه‌ی پل بزرگراه شهید مدرس ـ بلوار میرداماد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بررسی میدانی و ارزیابی‌های تخصصی از ساعات اولیه انجام و نتایج به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شهرداری منطقه‌ی ۳ تهران گزارش شد. بررسی‌ها حاکی از آسیب‌دیدگی پوشش الحاقی یکی از پایه‌های پل یادشده می‌باشد، که طی دوره‌های گذشته اجرا شده و با هدف ایجاد جلوه‌ی دیدری و زیباسازی محیطی، پایه‌ی پل را در برگرفته بوده و آسیبی متوجه ساختار سازه‌ی پل نبود ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:16   شنبه 22 اردیبهشت 1403  

  طرح صیانت بار دیگر در دستور کار صحن علنی مجلس...

 آخرین مقالات   
 

 قاب خمشی فولادی و دیوار برشی بتنی درزدار

عنوان مقاله: ضریب رفتار چندسطحی سیستم ترکیبی قاب خمشی فولادی و دیوار برشی بتنی درزدار / نویسندگان: بهرام بهشتی اول، مهدی... ادامه»

 
فرزانه جهانمردی
  چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403  

 مفهوم‌گرایی در معماری

عنوان مقاله: مفهوم‌گرایی در معماری (بررسی تطبیقی ویژگی‌های معماریِ مفهوم‌گرا در مقایسه با هنر مفهوم‌گرا در دوران... ادامه»

 
آیدا شیرانی
  چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403  

  طراحی محیط زیستی پارک کوهستانی برای طبیعت‌گردی...

نام مقاله: طراحی محیط زیستی پارک کوهستانی با تأکید بر توسعه‌ی گردشگری طبیعت (نمونه‌ی موردی: پارک کوهستانی گلاب‌دره،... ادامه»

 
امیر یاشار فیلا
  چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403  

 مشخصات مکانیکی بتن با الیاف فولادی

 الگوهای باغ‌شهرهای طبس و اصفهان

 برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در پروژه‌های EPC

  سازه‌ی پل و ارتعاشات ناشی از بارهای قائم زمین‌لرزه...

 کیفیت زندگی کالبدی ـ محیطی در شهرها

 روزنوشت ها    
 

 اجرای ویژه‌ی «بیژن و منیژه» در تئاتر شهرزاد بخش عمومی

12
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا به فرخندگی روز فردوسی، گروه اجرایی نمایش «بیژن و منیژه» امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت) اجرایی ویژه خواهد داشت. این آیین/نمایش که با ستایش و تجلیل از محمد روشن ـ شاهنامه‌پژوه ـ برگزار می‌شود، از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است و امشب اجرایی ویژه خواهد داشت ... ادامه»

سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 09:09 ، نظر بدهید

 ۴۷سالگی دختر جبر بخش دانش و فناوری

12
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا هنگامی که برای نخستین‌بار مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی جزو ۵ زن جهان شد که در ۹۰سال گذشته، نشان فیلدز را گرفته‌اند، بسیاری او را «پدیده» خواندند. او بی‌مانند در میان زنان و مردان جهان شد و از «دره‌ی مرگ» به دانشگاه «استنفورد» رسید ... ادامه»

دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 15:33 ، نظر بدهید

 برای اولین‌بار در ایران شفق قطبی دیده شد بخش عمومی

11
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون آزاد کریمی، عکاس و منجم آماتور، در صفحه اینستاگرام خود، عکسی از لحظه پدیدار شدن شفق قطبی در ایران منتشر کرده است. این شفق قطبی در مدار ۳۵ درجه در سه قلعه فردوس خراسان جنوبی و در ساعت یک بامداد شب گذشته به ثبت رسیده است ... ادامه»

یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 13:35 ، نظر بدهید

 کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا بخش محیط زیست

12
 گلاره رستم‌پور

گلاره رستم‌پور قرار است لندن میزبان کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی بریتانیا باشد که در زمینی به مساحت دو هکتار ساخته خواهد شد و محیط بی‌روح پیرامون خود را به فضایی سبز و پُرجنب‌وجوش تبدیل خواهد کرد ... ادامه»

شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 15:09 ، نظر بدهید

 برج سراسر الکتریکی نیویورک چه ویژگی‌هایی دارد؟ بخش معماری

11
 رامتین جواهریان

رامتین جواهریان نیویورک به‌تازگی از طرح‌های یک برج اداری تازه در فضایی با ۱۳۹هزار و ۳۵۴ مترمربع مساحت، در خیابان نمادین پارک میدتاون منهتن رونمایی کرده است، که دستکم ۷۸هزار و ۹۶۷ مترمربع از فضای کلی را به خود اختصاص خواهد داد ... ادامه»

شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 14:22 ، نظر بدهید

03/02/22 کورش نیکزاد کار بهتر است یا فراغت؟ بخش عمومی

03/02/22 ایرج شاهسون نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها بخش عمومی

03/02/17 امیر یاشار فیلا بزرگداشت زنده‌نام استاد بنان در «آیین آواز» بخش عمومی

03/02/12 سهراب شیروانی‌فر راز سقوط یک پل بخش عمران

03/02/12 ندا سیستانی هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟ بخش معماری