اخبار   
 

 تأمین برق سخت‌تر می‌شود / «مدیریت مصرف را جدی بگیرید»

آن‌گونه که وزیر نیرو پیش‌بینی کرده، از امروز شرایط سختی در زمینه‌ی تولید و تأمین برق کافی ایجاد خواهد شد. برابر اعلام سازمان هواشناسی در فصل گرم امسال، پراکندگی جغرافیایی افزایش دما نیز با سال‌های گذشته قابل‌مقایسه نیست و در بیش از ۱۷۰‌ ایستگاه هواشناسی کشور در استان‌های گوناگون، دمای بالای ۴۰درجه به ثبت رسیده، که معنای دیگر این نکته افزایش شدید تقاضای مصرف برق در پهنه‌ای به گستردگی سراسر جغرافیای ایران است ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:58   شنبه 6 مرداد 1403  

 چرا شهردار فوجی «کوه» را به «برج» ترجیح داد؟

تخریب ساختمانی ۱۰طبقه‌‌ که چشم‌‌‌انداز کوه فوجی را مسدود و مخدوش کرده بود و همچنین محدودیت تردد به کوه فوجی برای گردشگران و اعمال «مالیات گردشگری» برای صعود به مسیر منتهی به کوه فوجی، همگی حاکی از میزان اهمیت و توجه سیاستگذاران ژاپنی به توسعه‌ی شهری مطابق با استانداردهای «پایداری» است. قوانین سختگیرانه‌ی ژاپن تا آن‌جا پیش رفته که حتی اگر ساختمانی مانعی برای تماشای چشم‌‌‌انداز این میراث طبیعی جهانی شود نیز بی‌درنگ تخریب می‌شود ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  09:00   یکشنبه 17 تیر 1403  

 «آقای پزشکیان، مبارک است، اما ...»

پویا جبل‌عاملی، سردبیر روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»، در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شده است، نوشته: «تحریریه‌ی این گروه رسانه‌ای تبریک خود را به رییس‌جمهوری منتخب ایران، آقای دکتر مسعود پزشکیان تقدیم می‌کند. ایشان با تاکید بر آشتی داخلی و همکاری و تعامل با کشورهای پراهمیت، موسم تغییر را نوید دادند؛ رویکردی که همواره به‌عنوان پیش‌شرط‌های اصلاحات اقتصادی مورد توجه ما بوده است. همچنین، پافشاری ایشان بر کار کارشناسی، امر میمونی برای یک رسانه‌ی تخصصی است. اما ...» ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  08:10   یکشنبه 17 تیر 1403  

 نگاهی به کارنامه‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی گفت: ۶۱۰۰ مهندس، عضو نظام مهندسی ساختمان این استان هستند. میثم رازی در نشستی خبری که امروز (۱۳ تیرماه) برگزار شد، افزود: از این تعداد، ۵۴درصد دارای پروانه و ۴۶درصد بدون پروانه هستند. وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱، ۲۸۴۰ پروژه در این سازمان اجرا شد، که مساحت پروژه‌های اجراشده یک میلیون و ۱۳۵ مترمربع بود. از مساحت پروژه‌های اجراشده، ۴۶۳ مترمربع مربوط به اجرای طرح اقدام ملی مسکن بوده است ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:51   چهارشنبه 13 تیر 1403  

 نام‌نویسی برای آزمون‌ صلاحیت طراحی رشته‌ی معماری و کارشناسی ماده‌ی ۲۷، مردادماه

وبگاه معاونت مسکن و ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: به اطلاع کلیه‌ی متقاضیان آزمون‌های صلاحیت طراحی رشته‌ی معماری و کارشناسی ماده‌ی ۲۷ می‌رساند، ثبت‌نام از تاریخ ۱۳-۰۳-۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۰ مورخ ۱۹-۰۳-۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. از این رو، کلیه‌ی متقاضیان می‌توانند با مراجعه‌ی تدریجی به درگاه الکترونیکی inbr.ir، از طریق سامانه‌ی آزمون‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند ... ادامه»

  منبع : معاونت مسکن و ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی
  12:33   چهارشنبه 13 تیر 1403  

 ساخت نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا آغاز شد

قرار است یک بزرگراه هوشمند موسوم به I-۹۴ به طول سه مایل در ایالت میشیگان آمریکا به‌عنوان نخستین بزرگراه هوشمند این کشور ساخته شود، که دارای حسگرها و تجهیزات ارتباطی ویژه برای ردیابی خودروها و کمک به رانندگان با هشدارهای ویژه خواهد بود. یک استارت‌آپ به نام «کَونیو» (Cavnue) با پشتیبانی شرکت «الفبت» (Alphabet) آغاز به ساخت یک بزرگراه هوشمند به‌عنوان بخشی از یک پروژه‌ی آزمایشی تازه کرده است که می‌تواند الگو و محرکی برای پروژه‌های همانند دیگر در سراسر این کشور باشد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:06   چهارشنبه 13 تیر 1403  

 یافته شدن سرنخ‌هایی از زندگی در مریخ

مواد آلی موجود در نمونه‌های مریخ‌نورد «کنجکاوی»، منشا احتمالی عناصر سازنده‌ی زندگی را در این سیاره نشان می‌دهند. به گزارش «ساینمگ»، در یک پژوهش تازه که منشا مواد آلی مریخ را نشان می‌دهد، دو نمونه از مریخ بررسی شدند. این پژوهش نشانه‌های محکمی را برای پیش‌بینی بیش از یک دهه پیش پژوهشگران «دانشگاه کپنهاگ» (University of Copenhagen) ارائه می‌کند. این پیش‌بینی می‌تواند کلیدی برای دریافت چگونگی شکل‌گیری مولکول‌های آلی پایه‌ی زیست برای نخستین بار روی زمین باشد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  10:26   چهارشنبه 13 تیر 1403  

 هوش مصنوعی «دونالد ترامپ» را رییس‌جمهور آمریکا معرفی می‌کند

یک سرویس تولید عکس با هوش مصنوعی در پاسخ به درخواست‌ها برای ساخت عکس رییس‌جمهور آمریکا، تنها عکس دونالد ترامپ را می‌سازد. «مید جورنی» یک تولیدکننده‌ی محبوب عکس با هوش مصنوعی، با آن که اعلام کرده بود اجازه نمی‌دهد کاربران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تصاویری از «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» ایجاد کنند، برخلاف این روند عمل کرده است ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  09:54   چهارشنبه 13 تیر 1403  

 بهره‌برداری از نخستین فضای کار اشتراکی در اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از بهره‌برداری از نخستین فضای کار اشتراکی با عنوان «آبی سفید» خبر داد. مسعود حیدری گفت: در این پروژه که به نام «فضای کار اشتراکی آبی سفید» راه‌اندازی شده است، کوشیده شده است تا فضای کار اشتراکی مورد نیاز با توجه به فناوری‌های نوین در جامعه و کطابق با نیازهای علاقه‌مندان این حوزه گسترش پیدا کند، که در این راستا سرمایه‌گذار برای این حوزه فعال شد و ساختمانی در اختیار آن‌ها قرار گرفت و بازسازی شد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  09:18   دوشنبه 11 تیر 1403  

 رونمایی خودروساز ایرانی ـ آمریکایی از محصول تازه

کمپانی رضوانی از تازه‌ترین خودروی خود به نام «آرسنال» رونمایی کرد. «رضوانی‌موتورز» یک کمپانی طراح خودروی ایرانی ـ آمریکایی و تولیدکننده‌ی خودروهای سوپراسپرت در ارواین کالیفرنیاست؛ که آن را یک ایرانی، از طراحان خودروهای سوپراسپرت که پیش‌تر با «آستون‌مارتین» و «فِراری» کار می‌کرد، پایه گذاشته است. این کمپانی خودروسازی تا کنون محصولاتی مانند Beast و Beast X را به جهانیان معرفی کرده است ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  14:09   شنبه 2 تیر 1403  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10