اخبار   
 

 صفر شدن تدریجی گاز طبیعی مایع (LNG) در قاره‌ی سبز

حرکت اتحادیه‌ی اروپا به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر نشان‌دهنده‌ی پیشرفت در امنیت انرژی و کاهش اندک‌اندک تقاضا برای سوخت‌های فسیلی است. با این که گاز طبیعی مایع (LNG) نقشی انکارناپذیر در طول بحران انرژی دو سال اخیر داشته، آژانس همکاری تنظیم‌کننده‌های انرژی اروپا (ACER) پیش‌بینی می‌کند که امسال تقاضای LNG کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا به اوج خود برسد و سپس روند کاهشی در پیش بگیرد. این تغییر نشان‌دهنده‌ی دور‌شدن آهسته ولی پیوسته‌ی قاره‌ی سبز از نفت و گاز است ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  11:25   چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

 اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند

شرکت «اپل» اعلام کرده است که یک رویداد مجازی را در تاریخ ۷ ماه می (۱۸ اردیبهشت) و پیش از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌‌دهندگان اپل (WWDC) میزبانی خواهد کرد، که احتمالاً تمرکز آن بر روی آیپدها خواهد بود. با این که تنها چند هفته‌ی دیگر تا برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل مانده، گویی این شرکت نمی‌تواند تا آن زمان برای اعلام خبرهایی بیش‌تر درباره‌ی کارهای خود صبر کند و در همین راستا، رویداد مجازی پیشگفته را برای هژدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کرده است ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:01   چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

 ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل اعتراض کرد

رگولاتور ضد انحصارطلبی ژاپنی با اعلام این که گوگل تاکتیک‌هایی را به کار می‌برد که توانایی شرکت «یاهو ژاپن» برای رقابت در تبلیغات جست‌وجوی هدفمند را محدود کرده است، وعده داد که به نظارت بر این شرکت آمریکایی ادامه می‌دهد. کمیسیون بازرگانی منصفانه‌ی ژاپن اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، آلفابت (شرکت مادر گوگل) مانع دسترسی شرکت «یاهو ژاپن» به فناوری مورد نیاز برای دریافت درآمد تبلیغات هدفمند از جست‌وجو در دستگاه‌های تلفن همراه شده است ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  08:19   چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

 موشک‌های آینده شاید بی سوخت کار ‌کنند

مهندس پیشین ناسا گونه‌ای موتور برای موشک ابداع کرده است که به سوخت ‌نیاز ندارد و می‌تواند به جست‌وجوهای فضایی انسان کمک کند. به گزارش «فیوچریسم»، استارتاپ فضایی («Exodus Propulsion Technologies») ادعا می‌کند به‌گونه‌ای اتفاقی، به پیشرفتی دست یافته و به طور تصادفی که با یک نیروی یکسره نوین از طبیعت مرتبط است و این نیرو می‌تواند در موتور موشک‌ها به کار گرفته شود، تا برای کار کردن نیازی به سوخت نداشته باشند ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  08:01   چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

 قزاقستان در دریای کاسپین خط لوله می‌سازد

قزاقستان در نظر دارد ساخت یک خط لوله‌ی انتقال نفت در دریای کاسپین را بررسی کند. به گزارش «اینترفکس» روسیه، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد: گزینه‌‌‌‌های ساخت خط لوله‌ی انتقال نفت را در بستر دریای کاسپین و از شهر آتیرائو به بندر کوریک بررسی می‌کند. به‌‌‌ گفته‌ی آن وزارتخانه، قزاقستان همچنین ممکن است بر پایه‌ی ظرفیت بندر آکتائو، حمل‌ونقل نفت از خط لوله‌ی ترانس‌خزر را به ۷‌میلیون ‌تن در سال افزایش دهد ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  07:47   چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  

 چون کبوترزاد‌ه‌ی برج توییم ... ـ هفته‌ای برای «اصفهان»

«کبوترخانه‌ی مردآویج بخشی از گنجینه‌ی معماری و فرهنگی ما است و اگر این کبوترخانه و دیگر برج‌های کبوترِ موجود در ایران، در نقطه‌ای دیگر از جهان قرار داشتند، از آن‌ها با برنامه‌ریزی درست‌تر و هوشمندانه‌تری در صنعت گردشگری بهره‌گیری می‌شد». آنچه خواندید، بخشی از سخنان ملیکا اکوان، راهنمای رسمی اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان است که درباره‌ی برج کبوتر مردآویج اصفهان، تاریخ و فرهنگ پیوسته با آن، کارکردهایش و وضعیت کنونی نگه‌داری آن، به ایسنا گفته است ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:42   سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  

 «جان سنگلج را به خطر نیندازید»

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه‌ی «سنگلج»، با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه‌ی سنگلج که یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران است، گفت: اواخر پارسال خبردار شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه این که تخریب شود. از همان هنگام تماس‌هایی با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و چند مسئول دیگر داشتیم و موضوع توسعه‌ی تماشاخانه سنگلج پی‌گیری شد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:36   دوشنبه 3 اردیبهشت 1403  

 «علم و صنعت» میزبان رویدادهای رقابتی مسأله‌محور بنیاد نخبگان

دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت میزبان رویداد «بررسی بخش رقابتی معماری» جشنواره‌ی معمار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دانشکده‌‎ی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت روز دوشنبه،‌ ۳ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز معمار، ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ میزبان رویداد «بررسی بخش رقابتی معماری» مسابقه‌ی معماری یادمانی و طراحی مکان ـ رویدادها می‌شود ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:51   یکشنبه 2 اردیبهشت 1403  

 فروش فراتر از انتظار طرحی از «میکل‌آنژ»

یک طراحی کوچک اثر «میکل آنژ» ۳۳ بار بیش‌تر از قیمت پیش‌بینی‌شده در حراجی فروخته شد. این طرح از «میکل‌آنژ»، هنرمند چیره‌دست رنسانس، در حراجی کریستیز به بهای ۲۰۱,۶۰۰ دلار فروخته شد. «آرت‌نت» نوشت: مسئولان حراجی «کریستیز» پیش‌بینی‌ کرده بودند که این نقاشی به بهایی در بازه‌ی ۶,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰ دلار به فروش برسد، اما سرانجام در حراجی که در هفدهم آوریل برگزار شد، در کمال شگفتی به قیمتی ۳۳برابر برآوردها فروخته شد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:44   یکشنبه 2 اردیبهشت 1403  

 هوش مصنوعی پیشگو می‌شود

پژوهشی از بنیاد فناوری ماساچوست یک مدل هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که می‌تواند کارهای آینده‌ی انسان‌ها را پیش‌بینی کند. این مدل هوش مصنوعی با تحلیل محدودیت‌های یک عامل، می‌تواند دریابد که انسان‌ها یا دیگر مدل‌های هوش مصنوعی قرار است چه کاری انجام دهند. به گزارش «آی‌ای»، در این بررسی تازه، پژوهشگران بنیاد فناوری ماساچوست و دانشگاه واشنگتن یک مدل هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به‌طور دقیق اقدامات آینده‌ی یک فرد یا یک ماشین را پیش‌بینی کند ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:24   یکشنبه 2 اردیبهشت 1403  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10