آخرین اخبار   
 

 هشدار وضعیت قرمز برای میراث اصفهان

تَرَک‌‌‌های اصفهان دیگر محدود به خانه‌‌‌ها و جاده‌‌‌های این شهر نیست و فرونشست تا میراث بزرگ اصفهان هم رسیده است و اکنون ترک‌‌‌ها از سقف‌‌‌ها و دیواره‌‌‌های میراث چندصدساله و برخی سازه‌های چندهزارساله‌ی اصفهان بالا می‌روند و تک‌‌‌تک این میراث را در خطر فروپاشی قرار داده‌اند. رسیدن خطر تا میراث اصفهان یعنی روشن شدن آژیر قرمز برای شهری که همه‌ی هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود دارد ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  10:54   شنبه 8 اردیبهشت 1403  

 «جان سنگلج را به خطر نیندازید»

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه‌ی «سنگلج»، با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه‌ی سنگلج که یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران است، گفت: اواخر پارسال خبردار شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه این که تخریب شود. از همان هنگام تماس‌هایی با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و چند مسئول دیگر داشتیم و موضوع توسعه‌ی تماشاخانه سنگلج پی‌گیری شد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:36   دوشنبه 3 اردیبهشت 1403  

  «علم و صنعت» میزبان رویدادهای رقابتی مسأله‌محور...

دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت میزبان رویداد «بررسی بخش رقابتی معماری» جشنواره‌ی معمار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دانشکده‌‎ی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت روز دوشنبه،‌ ۳ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز معمار، ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ میزبان رویداد «بررسی بخش رقابتی معماری» مسابقه‌ی معماری یادمانی و طراحی مکان ـ رویدادها می‌شود ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:51   یکشنبه 2 اردیبهشت 1403  

  «مسئول تامین انرژی‌اند، اما خودشان برق را هدر...

 آخرین مقالات   
 

 اهمیت صورت‌های هندسی در معماری و شهر‌سازی

عنوان مقاله: برخی علل اهمیت یافتن صورت‌های هندسی و بازتاب آن در معماری و شهر‌سازی تاریخی / نویسنده: حسین سلطان‌زاده... ادامه»

 
آیدا شیرانی
  یکشنبه 20 خرداد 1403  

 ارزش خلاقانه‌ی معماری مبتنی بر الگو

نام مقاله: تأملی در مفهوم و ارزش خلاقیت: ارزش خلاقانه‌ی معماری مبتنی بر الگو / نویسندگان: مهدی ممتحن، عیسی حجت ... ادامه»

 
فرزانه جهانمردی
  چهارشنبه 16 خرداد 1403  

 ارزیابی تحول زبان الگو در معماری مسکن

عنوان مقاله: ارزیابی تحول زبان الگو در معماری مسکن؛ بررسی موردی: خانه‌های دوره‌ی قاجار و مسکن معاصر در شهر زنجان / نویسندگان:... ادامه»

 
آیدا شیرانی
  شنبه 12 خرداد 1403  

  واکاوی فرم معماری مبتنی بر تحلیل و بازاندیشی...

 روند تحول و تکامل مفهوم هنر عمومى

 گونه‌شناسی آسیاب‌های قناتی نایین

 مفهوم‌گرایی در معماری

 تأثیر مقطع ساختمان‌های بلند بر رفتار باد

 روزنوشت ها    
 

 عظیم‌ترین پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد بخش معماری

12
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون «کراکوف»،خواهرخوانده‌ی لهستانی اصفهان، میزبان بزرگ‌ترین پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است ... ادامه»

چهارشنبه 9 خرداد 1403 ساعت 14:52 ، نظر بدهید

 برج سراسر الکتریکی نیویورک چه ویژگی‌هایی دارد؟ بخش معماری

11
 رامتین جواهریان

رامتین جواهریان نیویورک به‌تازگی از طرح‌های یک برج اداری تازه در فضایی با ۱۳۹هزار و ۳۵۴ مترمربع مساحت، در خیابان نمادین پارک میدتاون منهتن رونمایی کرده است، که دستکم ۷۸هزار و ۹۶۷ مترمربع از فضای کلی را به خود اختصاص خواهد داد ... ادامه»

شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 14:22 ، نظر بدهید