اخبار   
 

 تحریم‌ها تاثیری در ساختمان‌سازی ندارد

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری بر صنعت ساختمان ندارد، گفت: ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان‌های العماره و بغداد عراق مراحل اسکلت‌سازی خود را به اتمام رساند...

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:‌ ساخت 10 هزار واحد مسکونی با قیمت هر متر مربع 500 دلار در استانهای العماره و بغداد عراق در حال حاضر توسط بخش خصوصی به مرحله اتمام اسکلت‌سازی رسیده است.
وی ادامه داد: دولت عراق هم به تازگی درخواست حضور بیشتر ایران برای ساخت و ساز در عراق را ارائه کرده است و به نظر می‌رسد که با خروج نسبی آمریکا و کشورهای اروپایی از این کشور مشکلی از بابت حضور بخش خصوصی ایران برای ساخت و ساز در عراق نباشد.
*تاثیر تحریم ها بر ساختمان سازی
بیگدلی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها می‌تواند بر صنعت ساختمان‌سازی ایران تاثیر منفی بگذارد،گفت: صنعت ساختمان یک فرآیند داخلی دارد و چون ایران به طور کامل از بابت صنایع جانبی و هم مصالح ساختمانی شاخص مثل فولاد، سیمان و میلگرد علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادرات نیز رسیده است تحریم‌ها هیچ تاثیر منفی بر صنعت ساختمان‌‌سازی نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: کشور در زمان جنگ تحمیلی در بحث تولید سیمان و فولاد بسیار مشکل داشت اما با رویکردی که ارائه شد حال به خودکفایی کامل رسیده و جزء صادرکنندگان کشورهای صادر کننده سیمان و فولاد قرار دارد.
بیگدلی گفت: در بخش غیر مرتبط و مرتبط بخش مسکن که 1200 شغل را تحت پوشش خود قرار می‌دهد نیز مشکلی نداریم و در بخش مهندسی و صدور خدمات فنی مهندسی در منطقه حرف اول را می‌زنیم پس جای نگرانی از بابت تاثیر تحریمها بر صنعت ساختمان‌سازی نیست.
  منبع : خبرگزاری فارس
  08:26   یکشنبه 20 آذر 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 12:32 یکشنبه 20 آذر 1390
1
 نازنین بهشتی
منظورشون از "در بخش مهندسی و صدور خدمات فنی مهندسی در منطقه حرف اول را می‌زنیم" همون چند بلوک مسکونیه که ایرانیها دارن توی عراق میسازن؟
ما که توی هر جلسه و سمیناری رفتیم از "لزوم توجه بیشتر و گسترش صدور خدمات مهندسی" شنیدیم
همه هم مدام میگن این ساخت و ساز عراق فقط قدم اوله و برای تداومش باید کیفیت خدمات مهندسیمون رو ارتقا بدیم و از این حرفها
اما تا حالا نشنیده بودم کسی بگه همه چی آرومه، ما هم توی صدور خدمات مهندسی حرف اولو توی منطقه میزنیم!
غلامرضا رزمگیر 22:23 یکشنبه 20 آذر 1390
0
 غلامرضا  رزمگیر
حضور ترکیه وکره جنوبی در پرند هم نشانگر ورود خدمات فنی وغیر مهندسی است