اخبار   
 

 شهرداری‌ها صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی را در دستور قرار دهند

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با بیان آمادگی کامل دولت برای اجرای مرحله دیگری از قانون یارانه‌ها، از شهرداری‌ها خواست بحث صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی را در دستور کار قرار دهند...

شبکه ایران- سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با بیان این که بزودی واریز یارانه نقدی برای کل کشور به پایان می رسد گفت: دولت برای آغاز مرحله بعدی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برنامه ریزی لازم را انجام داده و از آمادگی کامل برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اقتصادی، دکتر محمد رضا فرزین در جمع شهرداران مراکز استانها و شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت گفت: دولت بسته حمایت از شهرداری‌ها را طراحی کرده و تک تک هزینه‌های شهرداری‌ها و تاثیر هدفمند سازی یارانه‌ها بر آن‌ها را مورد توجه قرار داده است. وی با بیان این که دولت از 30 درصد منابع در نظر گرفته شده برا ی بخش تولید سهمی را به شهرداری‌ها اختصاص می دهد گفت: بودجه کافی برای خرید اتوبوس و هم چنین توسعه ناوگان حمل ونقل و تعویض اتوبوس‌های پرمصرف در نظر گرفته شده است.
وی افزود: البته در کنار حمایت دولت، شهرداری‌ها نیز باید بحث صرفه جویی و بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژی را در دستور کار قرار دهند.
معاون وزیر اقتصاد با بیان این که تدوین بسته‌های سیاستی جهت حمایت و جلوگیری از ایجاد نوسان در اقتصاد کشور است گفت: تولیدکنندگان و هم چنین مصرف کنندگان عمده انرژی باید در جهت تغییر تکنولوژی تلاش کنند که در این صورت هم مصرف انرژی کاهش می یابد و هم میتوان قیمت تمام شده تولید را کاهش داد.
وی افزود: حفظ و افزایش قدرت خرید خانوارها یکی از اهداف اصلی دولت در فرآیند اجرای این طرح است و به همین دلیل خانوار‌ها که 40 درصد انرژی کشور را مصرف می کنند از 50 تا 60 درصد منابع حاصل از اجرای قانون برخوردار خواهند شد.
  منبع : شبکه ایران
  10:14   پنجشنبه 20 آبان 1389  
 نظرات