اخبار   
 

 کنایه به شهرداری بابت تراکم‌فروشی

نایب‌رییس شورای شهر: شهرداری با این همه تراکم فروشی می‌تواند بانک بزند نایب‌رییس شورای شهر تهران برای چندمین بار نسبت به آنچه «فروش بی‌رویه تراکم از سوی شهرداری تهران» خواند، انتقاد کرد...

نایب‌رییس شورای شهر: شهرداری با این همه تراکم فروشی می‌تواند بانک بزند
نایب‌رییس شورای شهر تهران برای چندمین بار نسبت به آنچه «فروش بی‌رویه تراکم از سوی شهرداری تهران» خواند، انتقاد کرد. حسن بیادی در صحن علنی جلسه اخیر شورای شهر تصریح کرد: با میزان فعلی فروش تراکم، شهرداری می‌تواند یک بانک برای پرداخت قرض‌های خود تاسیس کند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری هنوز گزارش مربوط به میزان فروش تراکم را به شورای شهر ارائه نکرده است، گفت: چند هفته است که شهرداری قرار است گزارش میزان تراکم‌هایی را که به مردم واگذار می‌کند به شورای شهر تهران ارائه کند، اما تاکنون چیزی به دست ما نرسیده است.
نایب رییس شورای شهر تهران که هنگام ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه بودجه 89 شهرداری تهران نسبت به فروش تراکم در شهرداری تذکر داد، با تکرار اعتراض قبلی خود نسبت به ارائه نشدن گزارش فروش تراکم توسط شهرداری افزود: از معاونت‌های عمرانی، مناطق و مالی و اداری خواسته‌ایم تا این گزارش را به شورای شهر تهران ارائه دهند؛ اما نسبت به این مساله بی‌توجهی شده است و هر بار تنها معاونت مالی ـ اداری توضیحات مختصری ارائه می‌کند.
به گفته بیادی روند تراکم فروشی در مناطق مختلف تهران بسیار زیاد است و با این میزان تراکم فروشی می‌توان تمام بدهی‌های شهرداری را تسویه کرد.
دو سوم از پروژه‌های شهرداری نیمه تمامند
به گزارش دنیای‌اقتصاد، اعتراض نایب‌رییس شورای شهر تهران به فروش تراکم در شهرداری در حالی است که به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا دو سوم از پروژه‌های عمرانی امسال شهرداری تهران تا پایان مرداد ماه نیمه تمام بوده است. رسول خادم در جریان ارائه گزارش عملکرد پنج‌ماهه بودجه 89 شهرداری تاکید کرد که پروژه‌های عمرانی مناطق شهرداری تهران 8 درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده عقب هستند.
وی اعلام کرد: از مجموع 560 پروژه شهرداری که توسط کمیسیون برنامه و بودجه مورد بازدید قرار گرفته است، 87 پروژه یا متوقف شده یا هنوز شروع نشده است.
بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران به طور میانگین 28 درصد پیشرفت کرده که به این ترتیب 48 درصد از مجموع پروژه‌ها از زمانبندی پیش‌بینی‌ شده، عقب‌تر هستند.
همچنین 41 پروژه در مناطق شهرداری هنوز آغاز نشده است. وی در توضیح علت تاخیر اجرای پروژه‌ها گفت: مشکلات زمین، مطالعات، ضعف پیمانکار، تعلل دستگاه اجرایی، تغییر نقشه و مختصات، افزایش حجم کار، عدم ابلاغ به موقع مصوبه، کمبود نقدینگی، برآورد ناقص و عدم اعتبار کافی، تناسب نداشتن مناسب منابع تامین اعتبار و استقبال نکردن پیمانکار از جمله دلایل اصلی تاخیر در اجرای پروژه‌ها بوده است.
به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تغییر پیاپی حجم کار مشخصات پروژه، رعایت نکردن مختصات فنی و ضوابط ساخت در پروژه‌های ساختمانی، اختصاص قسمتی از فضاهای سبز و بوستان‌ها به فضاهای اداری و ورزشی و نبود زمانبندی در اجرای پروژه‌ها، از جمله مشکلات اجرایی در پروژه‌های عمرانی مناطق و معاونت‌های شهرداری تهران است.
خادم اعلام کرد: 65 درصد از درآمد نقدی شهرداری تهران در پنج ماه اول سال جاری محقق شده و بیش از 100 درصد بودجه غیرنقدی نیز در این مدت تحقق یافته است.
  منبع : دنیای اقتصاد
  01:57   پنجشنبه 25 شهریور 1389  
 نظرات