اخبار   
 

 تفاهم‌نامه ساخت مسکن مهر برای کارکنان صنعت نفت امضا شد

تفاهم‌نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای کارکنان صنعت نفت با حضور وزیران نفت و مسکن و شهرسازی امروز در تهران به امضا رسید.به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این تفاهم نامه، قرار است با در اختیار گذاشتن زمینهای مورد نیاز توسط وزارت نفت ساخت 20 هزار...

تفاهم‌نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای کارکنان صنعت نفت با حضور وزیران نفت و مسکن و شهرسازی امروز در تهران به امضا رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این تفاهم نامه، قرار است با در اختیار گذاشتن زمینهای مورد نیاز توسط وزارت نفت ساخت 20 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در فاز اول توسط وزارت مسکن و شهرسازی برای کارکنان صنعت نفت انجام بگیرد.
علی نیکزاد وزیر مسکن در مراسم امضا این تفاهم نامه با اشاره به جایگاه مسکن در اقتصاد ملی، توسعه اشتغال و مهار تورم، گفت: دولت با ساخت مسکن‌های 99 ساله و به صورت رایگان، قصد دارد معضل مسکن را در کشور به حداقل کاهش دهد.
وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه 75 تا 80 درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت مسکن مهر به صورت وامهای قرضه الحسنه پرداخت می شود، تصریح کرد: در سالجاری حدود 40 هزار پروانه ساخت مسکن صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 4 درصد رشد داشته است.
این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه برای اولین بار در کشور با وجود رشد صدور پروانه ساخت مسکن؛ اما قیمت مسکن کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار قرارداد مسکن مهر نهایی شده، صمن اینکه حدود 930 هزار پروانه ساخت نیز در سطح کشور صادر شده است.
وی با اشاره به گشایش اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسکن مهر در کشور، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 165 هزار واحد جدید در سطح کشور ساخته شده، این در حالی است که برنامه سالجاری ساخت 210 هزار واحد جدید در کشور بوده است.
نیکزاد با بیان اینکه در صورت تامین زمینهای مورد نیاز توسط وزارت نفت امکان ساخت واحدهای مسکن مهر برای کارکنان صنعت نفت وجود دارد، تبیین کرد: در این صورت امکان ساخت 20 هزار واحد مسکونی با قیمت‌‎های حدود 300 تا 320 هزار تومان - در هر متر - و با رعایت مبحث ملی 19 ساختمان در سراسر کشور وجود دارد.
در همین حال، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت با اشاره به شرایط سخت کاری کارکنان در کناطق عملیاتی، گفت: باید با اجرای فاز اول این تفاهم نامه مشکل مسکن را برای کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت مرتفع کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر متراژ ، قیمت ساخت و مکانهای ساخت و ساز مسکن مهر، کارکنان صنعت نفت مشخص شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی صنعت نفت در نوک پیکان تحریمهای بین المللی قرار گرفته اما با این وجود حجم کاری در برنامه پنجم توسعه چندین برابر دوره های گذشته است.
  منبع : خبرگزاری مهر
  10:41   پنجشنبه 4 شهریور 1389  
 نظرات