اخبار   
 

 رشد چشمگیر خرید کتب دیجیتال در جهان

سال 2010 سالی خوب برای فروشندگان کتب الکترونیک بود و این روند در سال های 2011 و 2012 هم ادامه می یابد...

به گزارش فارس به نقل از تک تری، محافل تجاری و اشخاص مختلف به خرید نسخه های مختلف کتب الکترونیک علاقه وافری نشان می دهند و آمار نشان می دهد ارزش کلی کتب الکترونیک خریداری شده در انگلیس هم اکنون به 180 میلیون پوند رسیده است.
در میان اقشار مختلف دانشگاهیان و اساتید علاقه بیشتری به خرید کتب الکترونیک دارند ، به گونه ای که 72 درصد از کتب الکترونیک خریداری شده معادل 129 میلیون پوند توسط این افراد خریداری شده اند.
البته ارزش مالی کل کتب خریداری شده در انگلستان در سال 2010 بالغ بر 3.1 میلیارد دلار بوده و لذا 180 میلیون پوند تنها 6 درصد از کل این رقم را شامل می شود. با این حال پیش بینی می شود فروش روزافزون انواع تبلت مانند آی پد و دیگر کتابخوان های الکترونیک به سرعت افزایش یافته و لذا رقم فعلی هم به سرعت افزایش خواهد یافت.
یکی از عوامل مهم دیگری که ممکن است بر بازار کتب الکترونیک تاثیر منفی بگذارد، نگرانی از عدم رعایت حق کپی رایت و حقوق مالکیت معنوی است.
همین مساله باعث بدبینی هایی در مورد کتب الکترونیک در میان ناشران شده، اما به نظر می رسد پیشرفت های جدید در حوزه نرم افزار که طراحی قفل دیجیتال برای کتب الکترونیک را ممکن کرده این دغدغه را نیز رفع کند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:41   پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390  
 نظرات