اخبار   
 

 حدود 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر توسط شرکتهای خارجی احداث می شود

سخنگوی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: حدود 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر از سوی شرکت های خارجی در شهرهای جدید تحت پوشش این شرکت...

سخنگوی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: حدود 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر از سوی شرکت های خارجی در شهرهای جدید تحت پوشش این شرکت ساخته می شود.
"رضا مفید" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت طی ماههای اخیر روند سرمایه گذاری خارجی در شهرهای جدید شکل صعودی به خود گرفته و انتظار می رود این امر تا پایان سال جاری تداوم داشته باشد.
وی افزود: تاکنون بمنظور احداث حدود 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر با شش شرکت خارجی قرارداد ساخت امضا شده که سرمایه گذاران ترکیه ای سهم بیشتری از این میزان را به خود اختصاص داده اند.
به گفته این مقام مسئول شرکت "کوزو" از ترکیه برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند قرارداد امضا کرده و نیز شرکتی دیگر از این کشور به نام "این تای" احداث پنج هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند را در برنامه دارد.
مفید اضافه کرد پیش از این شرکت "پونگ این" از کره جنوبی ساخت پنج هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهر جدید پرند را متعهد شده بود که کارهای اجرایی این پروژه در دست اقدام است.
وی گفت: شرکت "تکنو کونوت" از ترکیه برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرجدید هشتگرد و شرکت "تیمسک سان" از ترکیه بمنظور احداث چهار هزار واحد مسکونی طرح مهر در هشتگرد قراردادهای مربوطه را امضا کرده اند.
مفید ساخت دو هزار واحد مسکونی طرح مهر از سوی شرکت "آک یاپی" از جمهوری آذبایجان در شهرجدید هشتگرد را بعنوان بخش عمده این قراردادها ذکر کرد. مفید افزود: بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی برای احداث مترو و شبکه حمل ونقل ریلی از شهرهای جدید به شهر مادر، ایجاد مراکز تجاری، خدماتی، مجموعه های بزرگ ورزشی، احداث مراکز فروشگاهی و نمایشگاهی در شهرهای جدید که از نیازمندی های اصلی محسوب می شود در دستور کار این مناطق قرار دارد.
وی تاکید کرد شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از حضور سرمایه گذاران خارجی در سایر زمینه های مورد علاقه دو طرف استقبال می کند.
وزارت مسکن و شهرسازی احداث حدود یک میلیون واحد مسکونی را در چارچوب طرح مهر در برنامه دارد که از این رقم 17 شهر جدید سهمیه 25 درصدی دارند.
شهرهای جدید پرند (35 کیلومتری جنوب غرب تهران جاده تهران -ساوه) با 110 هزار واحد مسکونی و هشتگرد (70 کیلومتری محور تهران - کرج - قزوین) با 60 هزار واحد مسکونی بالاترین سهم را در ارتباط با طرح مهر دارند.
  منبع : ایرنا
  11:15   شنبه 26 تیر 1389  
 نظرات