اخبار   
 

 مهلت استاندار چهارمحال و بختیاری برای تعیین میزان برداشت آب از حوضه زاینده‌رود

استاندار چهارمحال و بختیاری برای تعیین میزان برداشت آب از حوضه‌ی زاینده‌رود و ارائه‌ی راهکار اصولی در میزان حق‌آبه این حوضه، دو هفته مهلت تعیین کرد...

مهلت استاندار چهارمحال و بختیاری برای تعیین میزان برداشت آب از حوضه زاینده‌رود

استاندار چهارمحال و بختیاری برای تعیین میزان برداشت آب از حوضه‌ی زاینده‌رود و ارائه‌ی راهکار اصولی در میزان حق‌آبه این حوضه، دو هفته مهلت تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری،«قاسم سلیمانی دشتکی» در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آب چهارمحال و بختیاری گفت: این استان طبق اطلاعات مقایسه‌ای در زمینه‌ی بررسی و برگزاری جلسات حفاظت از آب جزو استان‌های پیشرو است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری به‌علت وابستگی شدید به آب‌های زیرزمینی و بهره‌برداری مردم از بستر رودخانه‌ها با کمبود آب مواجه است.

سلیمانی‌ با اشاره به فعالیت ۱۵۰ مزرعه شیلات غیرمجاز در استان طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: عملیات غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها باعث ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال پایدار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در میزان برداشت آب حوضه‌ی زاینده‌رود با وزارت نیرو اختلاف نظر وجود داشته که باید راهکار علمی و عینی در این زمینه تا دو هفته دیگر ارائه شود.

به گفته‌ی وی، همه‌ی کسانی که درباره‌ی حق‌آبه در حوضه‌ی زاینده‌رود ادعایی دارند، می‌توانند با مستندات ادعای دریافت حق‌آبه را ارائه کرده تا بررسی کاشناسی شود.

  منبع : ایسنا
  09:12   سه شنبه 18 فروردین 1394  
 نظرات