اخبار   
 

 پای پلیس امینت به موضوع مجری ذی‌صلاح باز شد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی دلایل هجوم برخی از سازندگان به این سازمان را که سبب ضرب و شتم و زخمی شدنِ برخی از اعضای هیأت مدیره و نیز تخریب اموال شده بود، تشریح کرد ...

پای پلیس امینت به موضوع مجری ذی‌صلاح باز شد
■ فعالیت سازمان نظام مهندسی استان مرکزی به حالت تعلیق درآمد


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی دلایل هجوم برخی از سازندگان به این سازمان را که سبب ضرب و شتم و زخمی شدنِ برخی از اعضای هیأت مدیره و نیز تخریب اموال شده بود، تشریح کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: هجوم برخی از سازندگان به سازمان این استان سبب ضرب و شتم و زخمی شدن برخی از اعضای هیات مدیره این نظام‌مهندسی و نیز تخریب اموال در این استان همراه بود.

به گزارش خبرنگار «صما» محمد مصطفوی ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با «صما» گفت: پیش‌تر در استان مرکزی، به دلیل الزام به‌کارگیری مجری ذی‌صلاح در فرآِیند ساخت‌وسازها، سازنده‌ها مکلف به بکارگیری مجری صاحب صلاحیت در فرآیند ساخت‌وساز شدند، این در حالی است که با تداوم کار و وجود برخی صوری کاری‌ها، سازنده‌ها از این بابت به مقامات محلی شکایت کرده و عدم کارایی مجری ذی‌صلاح را مطرح کردند.

وی تاکید کرد: در اثر این مکاتبات، معاونت استانداری این استان در نامه‌نگاری به شهرداری، مسئولیت تعیین تکلیف درباره مجری ذی‌صلاح را به عهده این نهاد گذاشت و این وظیفه قانونی را از سازمان نظام‌مهندسی سلب کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مرکزی فرآیند انتخاب مجری ذی‌صلاح توسط شهرداری را این‌گونه توصیف کرد: پس‌ازاین واگذاری مسئولیت، شهرداری این استان در یک اقدام عجیب اقدام به صدور ۴۳۰ پروژه ساختمانی بدون مجری ذی‌صلاح کرد.

مصطفوی با یادآوری این موضوع که اقدام غیرقانونی شهرداری این استان برای نظام‌مهندسی دربردارنده مسئولیت قانونی بوده است تاکید کرد: ازاین‌رو نظام‌مهندسی باگذشت یک سال و برگزاری جلسات موازی و مکرر، شرایط را تغییر داد و عهده‌دار صدور مجری ذی‌صلاح برای ساخت‌وسازها شد.

وی با تاکید بر اینکه این تغییر مکانیزم به مذاق سازندگان خوش نیامد و ازاین‌رو آن‌ها برای اعتراض به دفتر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مرکزی هجوم آوردند گفت: آن‌ها تهدید کردند یا باید نظام‌مهندسی به خواسته آن‌ها تمکین کند و نسبت به صدور برگه نظارت بدون مجری ذی‌صلاح اقدام کند یا اینکه آن‌ها سازمان را به خون می‌کشانند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مرکزی با تاکید بر اینکه مقاومت هیات مدیره سازمان در برابر خواسته غیرقانونی بساز بفروش‌ها باعث شده که آن‌ها اقدام به ضرب و شتم و مجروح کردن اعضای هیات مدیره این سازمان و نیز تخریب اموال آن کنند درعین‌حال گفت: متاسفانه عمده مهاجمان به این سازمان متشکل از بسازبفروش‌های فاقد تخصص بوده که با توجه به‌احتمال تکرار این رفتار، سازمان نظام‌مهندسی روز دوشنبه را تعطیل اعلام کرد.

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف درباره مجری ذی‌صلاح گفت: ما به قانون تمکین می‌کنیم و امیدواریم که درباره روند اجرایی این مهم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود.

با کلیک بر روی هر یک از تصویرها، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی هر یک از تصویرها، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  08:29   سه شنبه 21 شهریور 1396  
 نظرات