اخبار   
 

 دستگاه کنترل کارآیی بتن تازه ساخته شد

پژوهشگران در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاهی برای کنترل کارآیی بتن تازه شدند. به گزارش خبرنگار مهر، بتن خودتراکم، بتنی از نسل بتن‌های جدید است که هر روز دامنه‌ی کاربرد وسیع‌تری در صنعت عمران پیدا می‌کند. در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت دانش فنیِ استفاده از این بتن در کشور، شاهد کاربرد بیش‌تر این نوع بتن در پروژه‌های بزرگ هستیم ...

دستگاه کنترل کارآیی بتن تازه ساخته شد

پژوهشگران در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاهی برای کنترل کارآیی بتن تازه شدند. به گزارش خبرنگار مهر، بتن خودتراکم، بتنی از نسل بتن‌های جدید است که هر روز دامنه‌ی کاربرد وسیع‌تری در صنعت عمران پیدا می‌کند. در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت دانش فنیِ استفاده از این بتن در کشور، شاهد کاربرد بیش‌تر این نوع بتن در پروژه‌های بزرگ هستیم.

در این راستا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، دستگاه رئومتر بتن (کنترل کارایی بتن تازه) را طراحی و عرضه کردند. استفاده از دستگاه رئومان ۱۱۸ به‌ منظور شناخت رفتار رئولوژی بتن خودتراکم منجر به انتخاب صحیح مصالح مصرفی و طرح مخلوط این نوع بتن می‌شود.

این محصول قابل استفاده در تمام مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با رشته مهندسی عمران و تکنولوژی بتن، مراکز تحقیق و توسعه مستقر در شرکت‌های عمرانی و ساختمانی شامل تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، پیمانکاران، مهندسین مشاور و تولیدکنندگان سیمان، مصالح سنگی، افزودنی‌های شیمیایی و معدنی بتن، تمام آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، فنی و مکانیک خاک و تکنولوژی بتن است.

تعیین مشخصات رئولوژی بتن خودتراکم تازه با کمک آزمایش رشد تنش و ارزیابی خودکار بتن خودتراکم تازه در آزمایشگاه‌ها و یا کارگاه‌های عمرانی جهت تعیین پذیرش و یا عدم پذیرش بتن متناسب با محدوده تعیین ‌شده به‌ عنوان ابزار کنترل کیفیت از جمله ویژگی‌های این دستگاه است.

بزرگترین پروژه اجرا شده با بتن خودتراکم در ایران که توسط این شرکت ساخته شده پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر در تهران با حجم میانگین تولیدی روزانه در حدود ۵۰۰ مترمکعب از این بتن است.

استفاده و بهره‌گیری از یک ابزار کنترل کارایی بتن خودتراکم جهت کنترل کیفیت و یکنواختی روند تولید بتن خودتراکم در پروژه صدر، امری لازم و ضروری بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  05:47   دوشنبه 20 شهریور 1396  
 نظرات