اخبار   
 

 اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن

اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن...

با توجه به گسترش و پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی‌های فراوان در قرن اخیر، شناخت بتن و خواص آن نیز توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است، به نحوی که امروزه شاهد تولید و به کارگیری انواع مختلف بتن با استفاده از فناوری¬های مختلف و مواد و مصالح نوین هستیم که هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را دارا است.
بر این اساس استفاده از بتن به عنوان ماده اصلی در ساخت ساختمانها، امروزه افزایش چشمگیری داشته است. از این رو بتن به عنوان پر مصرف¬ترین مصالح و ماده ساختمانی قرن شناخته شده است و نیاز به آن به منظور توسعه و احدات زیرساخت¬ها و فعالیت¬های عمرانی یکی از مهمترین عوامل موثر در تحقق توسعه پایدار در هر کشور قلمداد می¬شود. به همین دلیل بتن از یکسو‌ نقش به سزایی در پیشبرد اهداف عمرانی و ساخت و سازها دارد و بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور با این‌ ماده ساختمانی در ارتباط است و ‌از سوی دیگر در بین صنایع مختلف یکی از صنایع الوده کننده محیط زیست نیز به شمار می-آید. بر همین اساس بررسی نتایج و‌ آمار ها اهمیت بتن و‌ نقش آن در توسعه زیر بنایی کشور را نشان می¬دهد و بر لزوم توجه به برنامه ریزی برای توسعه پایدار و حفظ منابع زیست محیطی کشور نیز بیش از پیش تأکید دارد.
درنتیجه آشنایی هر چه بیشتر با مصالح و فرآورده های جدید ساختمانی و مرغوبیت آن با توجه به شاخص های زیست محیطی امری اجتناب ناپذیر است، ازهمین رو اهمیت دانش تکنولوژی بتن و به کارگیری فناوری های نوین در ساخت آن، برای مهندسین و تکنسین های عمران به صورت اخص و برای سایر نیروهای دست اندر کار مسائل ساختمانی به صورت اعم مشخص می¬شود. به بیان دیگر اگر این دانش آنطور که شایسته است مورد التفات و دقت قرار گیرد بصورت طبیعی بهبود چشمگیر و موثری در کیفیت سازه های در حال احداث و صرفه جویی اساسی در منابع و هزینه های اقتصادی صورت خواهد گرفت
از این رو دست اندر کاران این رویداد در نظر دارند تا " اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن " با مشارکت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و صنعتگران و با همکاری شرکت‌کنندگان و مقامات سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در استان گیلان و به میزبانی جهاددانشگاهی گیلان و دانشگاه علم و فرهنگ رشت ، در اردیبهشت 94، برگزار ‌گردد. بدون شک یکی از اهداف اصلی این مجموعه فراهم‌آوردن امکانی برای شرکت‌کنندگان است تا بتوانند دستاوردها و خدمات و آخرین تکنولوژی‌های مرتبط با حوزۀ تخصصی خود را به مخاطبان حاضر در این رویداد علمی ارائه دهند.
شایان ذکر است دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی کشور و به منظور توسعه و گسترش علوم فنی و مهندسی و بالا بردن سطح علمی مهندسی عمران در زمینه ساخت و اجرای سازه های بتنی هر ساله اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی در خصوص تکنولوژی بتن می‌نماید که امسال جهاددانشگاهی گیلان و دانشگاه علم و فرهنگ رشت مسئولیت برگزاری و میزبانی هشتمین دوره¬ی این مسابقات را بر عهده خواهند داشت.


محورهای کنفرانس
• بتن سبک ‌و صنعت سبک سازی
• مواد و مصالح نوین
• بتن های ویژه
• مدیریت اجرایی در ساخت سازه های بتنی
• بتن و توسعه پایدار

• کنترل کیفی و تعمیر و نگهداری سازه های بتنی
• ارزیابی و بهسازی بتن سازه های بتن مسلح
• تحلیل و طراحی بتنی
• دوام بتن
رویه های بتنی در راه و فرودگاه



آدرس دبیرخانه :
رشت، میدان گاز،
ساختمان شماره 1 جهاد دانشگاهی گیلان
کدپستی :
4193813995
تلفن روابط عمومی :
013-33362490 013-33362093
خارج وقت اداری

09389242524

فکس :
013-33362490
ایمیل دبیرخانه :
info@cocrete2015.ir


مهلت ارسال مقالات : 93/11/15 94/01/22
اعلام نتایج داوری : 93/12/25 94/02/02
مهلت ثبت نام در کنفرانس : 94/01/15 94/02/15
زمان برگزاری کنفرانس : 31 اردیبهشت 94


مسابقات

----------------------
مهلت ثبت نام : 94/01/15 94/01/25
مرحله اول مسابقات :94/1/20 94/01/30
مرحله دوم مسابقات : متعاقبا اعلام می گردد



  منبع : ارسال شده توسط علی مجیدى
  07:15   یکشنبه 30 فروردین 1394  
 نظرات