اخبار   
 

 بزرگ ترین پل کابلی کشور در خوزستان افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهوری بزرگ ترین پل کابلی کشور به نام 'پل شهدای لالی' روز شنبه در استان خوزستان افتتاح شد...

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آیین افتتاح این پل که وزیر نیرو نیز حضور داشت، مجری سد و نیروگاه گتوند گفت: این پل به طول 460 متر و ارتفاع 75 متر، ارتباط شهرستان های مسجدسلیمان و لالی را تسهیل می بخشد.
'شیبانی' افزود: از آنجایی که با آبگیری سد گتوند علیا حدود 20 کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و مستغرق می شود ، احداث پل بزرگ لالی و جاده های طرفین آن با هدف جایگزین کردن محور موجود و برقراری ارتباط این دو شهرستان و عبور لوله های نفت و گاز در منطقه اجرا شد. وی اضافه کرد: برای احداث این پل 184میلیارد ریال هزینه شده است.
شیبانی در خصوص جاده های جایگزین مسجدسلیمان به لالی توضیح داد: زمان عبور در جاده جایگزین نسبت به مسیر قبلی 50 درصد کاهش می یابد که در نتیجه سالانه افزون بر 12 میلیارد ریال فقط در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد. پل لالی و جاده های جایگزین محور مسجدسلیمان به لالی در15 کیلومتری بالا دست محور سد گتوند علیا، حدود سه کیلومتری بالا دست پل موجود لالی بر روی رودخانه کارون احداث شده است.
طرح سد و نیروگاه گتوند علیا به عنوان بلندترین سد خاکی کشور در خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود نزدیک و به زودی آبگیری می شود.
  منبع : ایرنا
  12:16   یکشنبه 2 مرداد 1390  
 نظرات    
 
رابین صدیق پور 13:29 یکشنبه 2 مرداد 1390
6
 رابین صدیق پور
بسیار جای افتخار دارد.
از آقای مهندس بهمن حقیقی پوده، مدیر شرکت بلندپایه در اصفهان که مسئول محاسبات سازه ای پل لالی بودند نیز صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم.
امیر یاشار فیلا 14:23 یکشنبه 2 مرداد 1390
9
 امیر یاشار فیلا
مایه‌ی خوشوقتی و مسرت است.
جا داشت خبر یا گزارشی مفصل‌تر، همراه با جزئیاتِ فنی بیش‌تری از این پروژه، تهیه و منتشر شود.
جای خالی خبرگزاری یا بنگاه سخن‌پراکنی مستقل و معظمی با زمینه‌ی اختصاصی «صنعت ساختمان» همچنان و بیش از پیش احساس می‌شود.
م افتخاری 10:15 سه شنبه 4 مرداد 1390
7
 م افتخاری
با تائید نظرات آقایان مهندسین صدیق‌پور و فیلا ، با توجه به دخیل بودن کارشناسان بومی بد نیست شرح مختصری از این پروژه توسط محاسب گرامی و یا عوامل دیگر ، دریافت گردد.