اخبار   
 

 طرح بتن 1404 اجرایی شد

اجرای طرح بتن 1404با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان آغاز شد...

طرح بتن 1404 اجرایی شد



اجرای طرح بتن 1404 با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان آغاز شد.



رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه ، مسکن و شهرسازی در اصفهان گفت : با توجه به توان علمی محققان و امکانات آزمایشگاهی و توانایی بالای تولیدکنندگان اصفهانی اجرای طرحهای ملی بتن 1404 در دفتر منطقه‌ای تحقیقات شهرسازی اصفهان آغاز شد .







شکرچی زاده با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد از بتن‌های سازه‌ها دارای مقاومت 25مگاپاسکال است افزود : این بتن از قابلیتهایی همچون کیفیت بالا ، عمر مفید بالا ، کاهش هزینه اجرا و مقاومت بیشتر در مقابله زلزله و سازگار با هرگونه شرایط آب و هوایی برخوردار است.



وی اضافه کرد : با اجرای این طرح در اصفهان یک آسیب‌شناسی در زمینه پایین بودن کیفیت بتن در برخی از طرح های عمرانی کشور انجام می شود .



وی با اشاره به اینکه سند جامعی با عنوان سند جامع بتن 1404 تهیه شده است گفت : کمیته‌های مختلفی در بخش طراحی ، اجرا ، نگهداری و مواد اولیه راه اندازی شده و بزودی این طرح در سراسر کشور اجرا می شود .



شکرچی ‌زاده افزود : بر اساس سند جامع تولید بتن تا سال 1404 تولید ، طراحی و اجرای سازه‌های بتنی 500 کیلو‌گرم بر سانتی‌متر مربع 2 برابر افزایش می یابد.



همچنین پیش از این روکش راههای کشور با قیر آسفالت می شد که با افزایش قیمت قیر ، بتن مناسبترین جایگزین برای روکش راههای کشور با کمترین هزینه است.



وی با اشاره به اینکه صنعت بتن در کشور یکی از صنایع بسیار مهم محسوب می‌شود افزود : صنعت بتن سالانه بیش از هشت میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.



منبع: www.yjc.ir


  منبع : ارسال شده توسط علی مجیدی
  11:39   شنبه 7 تیر 1393  
 نظرات    
 
محمدرضا رضایی 20:19 یکشنبه 8 تیر 1393
0
 محمدرضا رضایی
با سلام و عرض ادب و احترام
 لطفا اگر دوستان و همکاران در مورد "طرح بتن 1404" اطلاعات بیشتر و مفیدتری دارند در من تو صنعت ساختمان به اشتراک بذارند.