روزنوشت ها    
 

 به یاد ورزشکار پیشکسوت، زنده‌نام سرهنگ احد فیلا بخش عمومی

9
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا ششم مرداد ۱۴۰۳، اندوهِ بی‌پایانمان یک‌ساله می‌شود ... اندوهِ از دست دادنِ ورزشکاری اخلاق‌مدار، بزرگمردی خوشخو و والامنش، مربی و آموزگاری کاربلد، و انسانی مهربان و نوعدوست ... زنده‌یاد سرهنگ احد فیلا ... ادامه»

پنجشنبه 4 مرداد 1403 ساعت 09:00 ، نظر بدهید

 ایده‌ی دانشمندان برای پمپاژ کربن به ژرفای اقیانوس بخش محیط زیست

9
 گلاره رستم‌پور

گلاره رستم‌پور راهکار بنیادین برای برون‌رفت از بحران آب و هوا ممکن است در ژرفنای اقیانوس‌ها باشد. سنگ رسوب بازالت در کف دریاها که در سرتاسر سیاره‌ی ما هست، توان به دام انداختن دی‌اکسیدکربن را در خود دارد و می‌تواند این گاز جذب‌کننده‌ی گرما را از اتمسفر زمین بزداید ... ادامه»

دوشنبه 18 تیر 1403 ساعت 13:41 ، نظر بدهید

 ۹۶‌درصد کل پادکست‌‌‌های فارسی مدل درآمدی ندارند بخش عمومی

11
 گروه رسانه‌ای دیرین

گروه رسانه‌ای دیرین در سال‌های اخیر، گوش سپردن به پادکست بخشی از سرگرمی افراد در ایران شده است. البته رشد بهره‌گیری از پادکست در ایران مانند جهان نیست؛ با این همه، در چند سال اخیر، شمار درخور توجهی پادکست‌‌ فارسی تولید شده‌‌ است که بسیاری‌شان از استقبال کاربران هم برخوردار شده‌‌‌اند ... ادامه»

یکشنبه 17 تیر 1403 ساعت 13:50 ، نظر بدهید

 واکنش وزیر فرهنگ درباره‌ی کنسرت پرحاشیه تخت‌جمشید ـ «ما دولت اولین‌ها بودیم»! بخش عمومی

12
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون اسماعیلی در نشست امروز دولت، درباره‌ی برگزاری کنسرت در تخت‌جمشید گفت: این رویداد تا امروز بی‌سابقه بود. وزیر فرهنگ در حالی از کنسرت تخت جمشید به عنوان یکی از افتخارات فرهنگی یاد می‌کند که کارشناسان بسیار نگران‌اند که مبادا این رویدادها زمینه‌ساز آسیب دیدن این سازه‌های تاریخی شوند ... ادامه»

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 14:18 ، نظر بدهید

 بازسازی خانه را از کجا آغاز کنیم؟ بخش معماری

12
 ندا سیستانی

ندا سیستانی یکی از دغدغه‌های متقاضیان بازسازی خانه یا آپارتمان این است که دقیقاً نمی‌دانند از کجا و چگونه باید آغاز کنند. دغدغه‌ی دیگر کم‌وبیش همه‌ی افراد این است که آیا خانه‌شان پس از بازسازی همان‌گونه خواهد شد که در ذهن خودشان انگاشته‌اند یا نه؟ ... ادامه»

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 14:07 ، نظر بدهید

 آیا گوشت‌های گیاهی بهداشتی‌تر هستند؟ بخش محیط زیست

12
 بهناز فردوسی

بهناز فردوسی در سال‌های اخیر، گوشت‌های گیاهی جایگزین گوشت معمولی (PBMAs) به یک گزینه‌ی محبوب برای افراد آگاه به اهمیت تندرستی که به دنبال کاهش مصرف گوشت هستند، تبدیل شده‌اند. اما آیا این جایگزین‌ها به‌راستی برای سلامت قلب‌ ما سودمندتر هستند؟ یک بررسی تازه به این پرسش پاسخ داده است ... ادامه»

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 13:53 ، نظر بدهید

 شبکه‌ی برقی که بدون نیاز به اپراتور خودش را تعمیر می‌کند بخش برق

12
 رامتین جواهریان

رامتین جواهریان یک فناوری «خودترمیمی» مبتنی بر هوش مصنوعی، شبکه‌ی برق را به طور خودکار تعمیر می‌کند. این سامانه کارکرد تقریباً بهینه‌ای را نشان داده است، که به‌طور قابل‌توجهی اتلاف انرژی را در طول خاموشی‌های ناشی از سناریوهای گوناگون کاهش می‌دهد ... ادامه»

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 13:41 ، نظر بدهید

 از مغرورترین آدم جهان یاد بگیریم! بخش عمومی

12
 کورش نیکزاد

کورش نیکزاد کریستیانو رونالدو افزون گل‌زنی و درخشش فوق‌العاده‌ در فوتبال، با غرور بیش از اندازه‌اش شناخته می‌شود. پس چه می‌شود که چنین شخصیتی با آن همه اعتبار، بابت آنچه در زمین بازی رخ داده و می‌توان آن را بدبیاری هم دانست، عذرخواهی مفصلی انجام می‌دهد؟ چیزی که آن‌قدر ندیده‌ایم، داریم فراموشش می‌کنیم ... ادامه»

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 13:32 ، نظر بدهید

 حیدرآباد، اصفهانی نو در قلب هندوستان بخش معماری

12
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون حیدرآباد هند با باغ‌هایی به سبک ایرانی و ساختاری شبیه به چهارباغ اصفهان، در سال ۱۵۹۱ در طول حکومت صفویه و توسط محمدقلی قطب‌شاهی بنا شد. این شهر تاریخی از آن رو که شباهت‌های بسیاری به اصفهان دارد، به «اصفهان نو» معروف است ... ادامه»

یکشنبه 27 خرداد 1403 ساعت 10:09 ، نظر بدهید

 عزم جهانی برای پایان دادن به بهره‌گیری از زغال‌سنگ بخش محیط زیست

12
 گلاره رستم‌پور

گلاره رستم‌پور کشورهای «گروه هفت»، شامل ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و کانادا توافقی را برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق تا سال ۲۰۳۵، امضا کردند ... ادامه»

یکشنبه 27 خرداد 1403 ساعت 08:28 ، نظر بدهید
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10