روزنوشت ها    
 

 آغاز هفته‌ی نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» بخش دانش و فناوری

9
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا روز و هفته‌ی جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ با هدف ترویج دانش و آشنایی همگانی با دانش اخترشناسی و گفت‌وشنید با دست‌اندرکاران جامعه‌ی اخترشناسی در جهان برگزار می‌شود. این روز جهانی هر سال، در یکی از روزهای تعطیل پایان هفته در بازه‌ی ۱۵ آوریل تا ۱۵ مِی که ماه در وضعیت تربیع (شب هفتم) قرار دارد، برگزار می‌شود ... ادامه»

شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 ، نظر بدهید

 هفت گام طراحی باشگاه مشتریان بخش صنفی و حرفه‌ای

11
 بهناز فردوسی

بهناز فردوسی در روزگاری که نسل‏‏‌های جوان‏‏‌تر مشتریان به اندازه‌ی نسل‏‏‌های پیشین وفادار به برندها نیستند و بر حسب اتفاق، جذب مشتریان تازه نیز پرهزینه‏‏‌تر از همیشه شده است، طرح‏‏‌های وفاداری مشتریان (باشگاه مشتریان) می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای تضمین یک جریان پایدار درآمدی باشد ... ادامه»

شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 09:27 ، نظرات(1)

 همه‌ی گشت‌های بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه ببینید (ویدئو) بخش نقشه برداری

11
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا ناسا همه‌ی ۷۲ گشت پروازی انجام‌گرفته از سوی بالگرد مریخی «نبوغ» را نقشه‌برداری کرده و ویدئویی از آن به اشتراک گذاشته است ... ادامه»

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 16:44 ، نظر بدهید

 باشگاه مشتریان وفادار چه دستاورد‏‏‌هایی دارد؟ بخش صنفی و حرفه‌ای

11
 بهناز فردوسی

بهناز فردوسی طبق یک برآورد، حفظ مشتریان قدیمی و ترغیب آن‌ها به ادامه‌ی خرید، ۵برابر ارزان‏‏‌تر از جذب مشتریان تازه است. یکی از مناسب‏‏‌ترین روش‌ها برای بهره‏‏‌گیری از این پتانسیل، ایجاد طرح‏‏‌های وفاداری مشتریان موسوم به باشگاه مشتریان است. این روزنوشت دستاورد‏‏‌های ایجاد باشگاه مشتریان و نتایج عملکردی آن را بررسی می‌کند ... ادامه»

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 10:17 ، نظر بدهید

 شهر و مدرنیته در دوره‌ی قاجار بخش شهرسازی

11
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون نخستین قانون اساسی ایران دستکم در دو زمینه‌ی اصلی، به شهر و به بناهای شهر توجه می‌کرد: در زمینه‌ی ایمنی‌های فردی و مدیریت شهری. قانون به‌دنبال آن بود که شهر کرمان همانند تبریز و شهر تهران همانند طبس به‌طور یکسان از موهبت‌های طبیعی و از توانایی‌های مالی و اداری بهره گیرند، که البته چنین نشد ... ادامه»

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 09:45 ، نظر بدهید

 درست‌ترین تصمیم علی دایی بخش عمومی

8
 کورش نیکزاد

کورش نیکزاد به‌تازگی شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر این که گویی قرار است علی دایی در پایان این فصل، جای «اوسمار ویرا» را بگیرد و سرمربی پرسپولیس شود. خوشبختانه دایی این داستان را تکذیب کرد. این را که چرا می‌گوییم «خوشبختانه»، در این روزنوشت توضیح داده‌ایم ... ادامه»

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 08:10 ، نظر بدهید

 دکتر گیتی آذرپی، از ایران‌شناسان سرشناس، درگذشت بخش عمومی

9
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا دکتر گیتی آذرپی، از ایران‌شناسان سرشناس، در آمریکا درگذشت. زنده‌نام دکتر آذرپی سال‌ها در هنر آسیای میانه، به‌ویژه نقاشی سغدی و هنر اورارتویی به پژوهش پرداخته بود و از خود کتاب‌ها و مقالاتی پُرشمار به یادگار گذاشت ... ادامه»

سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 15:33 ، نظر بدهید

 تعریف عام و خاص از نقشه‎‌برداری صنعتی (industrial surveying) بخش نقشه برداری

3
 داود دلشاد

داود دلشاد در نقشه‌برداری صنعتی نقشه‌بردار باید توانایی نقشه‌برداری از قطعات و ماشن‌آلات صنعتی و ارائه‌ی نقشه‌ی اجرایی آن‌ها برای پیاده‌سازی در سایت با رعایت اصول و استانداردهای مربوطه را داشته باشد ... ادامه»

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 11:38 ، نظر بدهید

 «روز معمار» مبارک و خجسته باد ـ نگاهی به برج کبوتر محله‌ی مرداویج اصفهان بخش معماری

10
 ندا سیستانی

ندا سیستانی قدمت برج کبوترخانه‌ی هزارجریب که امروز به آن «برج کبوترخانه‌ی مرداویج» نیز می‌گویند، به دوران صفویه و پیش از تخریب باغ هزارجریب و بناهای صفویّ آن بازمی‌گردد. این برج و ۳ برج دیگر با اهداف رزمی، کشاورزی و تفریحی در چهار ضلع باغ هزارجریب ساخته شده بودند، که تنها ۲ برج از آن‌ها به جا مانده است ... ادامه»

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 10:53 ، نظر بدهید

 آمیزه‌ای از راکت استارشیپ و پیانو ـ ویدئوی ایلان ماسک از یک نوازنده‌ی ایرانی بخش عمومی

11
 امیر یاشار فیلا

امیر یاشار فیلا ایلان ماسک، مدیرعامل «اسپیس‌ایکس»، ویدئویی از یک نوازنده‌ی ایرانیِ پیانو به نام «یاسین شفیعی» در تاربرگ خود در پیام‌رسان «ایکس» منتشر کرده است که در آن، بیننده‌ی آمیزه‌ای از نواختن پیانو و پرتاب بزرگ‌ترین راکت تاریخ: استارشیپ هستیم ... ادامه»

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 09:00 ، نظر بدهید
1
2
3
4
5
6
7
8