اخبار   
 

 زمان مدیریت بر بازار مسکن فرا رسیده است

اگر مدیریت خوبی بر بخش مسکن انجام شود و از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده شود، معاملات مسکن رونق خواهد گرفت...

زمان مدیریت بر بازار مسکن فرا رسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیانیه لوزان قطعا تاثیر مثبت و مستقیمی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، گفت: اگر مدیریت خوبی بر بخش مسکن انجام شود و از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده شود، معاملات مسکن رونق خواهد گرفت.

محمد دامادی در گفتگو با خبرنگار «صما» در مورد تاثیر تفاهم هسته ای بر بخش مسکن اظهار داشت: طبیعی است در سال های اخیر رکود و افتی که در اقتصاد اتفاق افتاد، بر بخش مسکن نیز تاثیرات منفی خود را بر جا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن یکی از اجزای مهم اقتصاد کشور است، عنوان کرد: بنابراین نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد که تفاهم هسته ای میان ایران و گروه 1+5 چه تاثیراتی بر بازار مسکن و قیمت ها خواهد داشت و برای پیش بینی این موضوع باید دید که وضعیت اقتصاد کشور و تبادلات مالی به چه صورت خواهد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس در ادامه افزود: طبیعی است که اگر به دنبال بیانیه هسته ای لوزان مدیریت صحیحی اعمال شود، اقتصاد پویاتری خواهیم داشت و زمانی که اقتصاد کشور رونق پیدا کند، اثر خود را در تمام حوزه ها می گذارد و قاعدتا در حوزه مسکن نیز همین اتفاق خواهد افتاد و این بازار هم تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت.

دامادی با بعید دانستن افزایش قیمت مسکن پس از تفاهم هسته ای میان ایران و گروه 1+5 گفت: اگر مدیریت خوبی بر بخش مسکن انجام و از فرصت به وجود آمده استفاده شود، خرید و فروش مسکن رونق خواهد گرفت و پویایی به این بخش باز خواهد گشت، اما بعید است که قیمت مسکن افزایش بیابد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر رکود اقتصادی در بخش مسکن به دلیل عدم رونق اقتصادی در کشور بوده است، گفت: خروج از رکود اقتصادی که دولت به دنبال آن است در کنار تفاهم هسته ای اخیر می تواند به رونق این بخش کمک کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اغلب مصالح مورد استفاده در بخش مسکن تولید داخل است، عنوان کرد: به غیر از برخی مصالح ساختمانی لوکس که وارداتی است، مابقی تولید داخل است و قاعدتا پس از رفع تحریم ها، هم تولیدات داخلی و هم واردات مصالح ساختمانی افزایش خواهد یافت و این موضوع بر وضعیت بازار مسکن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

دامادی با بیان اینکه مسئولان باید از فرصت به وجود آمده ناشی از تفاهم هسته ای استفاده کنند، گفت: زمانی که تحریم ها اتفاق افتاد ما یک فرصت داشتیم برای اینکه به تولید داخلی کشور بیشتر بپردازیم و اقتصاد بدون نفت را هم تجربه کنیم. اما در شرایط فعلی که توافق حاصل شده است، این هم می تواند یک فرصت برای ما باشد و به رونق اقتصادی و به تبع آن رونق بازار مسکن کمک کند.

  منبع : صما
  08:52   سه شنبه 18 فروردین 1394  
 نظرات