اخبار   
 

 آخرین مصوبات شورای شهر تهران

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به صدور مجوزهای برای ساخت مجتمع‌های بزرگ خاطر نشان کرد...

آخرین مصوبات شورای شهر تهران / انتقاد از صدور مجوز ساخت مجتمع‌های بزرگ و تخریب باغات کن

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به صدور مجوزهای برای ساخت مجتمع‌های بزرگ خاطر نشان کرد: صدور مجوز و احداث مجتمع‌های بزرگ مسکونی- تجاری بدون مطالعات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی حمله منهدم کننده بر زیرساخت‌های شهری است که دارد خود را نشان می‌دهد.

به گفته اقبال شاکری صدور مجوز ساخت مجتمع‌های بزرگ مسکونی – تجاری بدون مطالعات ترافیکی، اجتماعی، و فرهنگی و زیست محیطی حمله منهدم‌کننده به زیرساخت‌های شهری است که کم‌کم در حال نمایان‌شدن است.

او برای این گفته خود مثال‌هایی هم داشت و از مجتمع‌های "تندیس، نگین رضا، کوروش، پلاتونیم" و انواع "مال"ها که برای شهروندان مشکل ایجاد کرده‌اند صحبت کرد. شاکری پیشنهاد داد کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مسئولیت تاثیر صدور پروانه‌های این مجتمع‌ها را به عهده بگیرد تا از پیوست‌های مطالعاتی آنها مطمئن شود.

در این جلسه همچنین رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از تخریب باغ‌های کن این‌بار توسط تعاونی مسکن شهرداری انتقاد کرد. به گفته حافظی تعاونی‌های مسکن شهرداری منطقه 7 و 17 در این منطقه گودبرداری کرده‌اند. او در این جلسه به شهرداری تذکر داده که این عملیات باید متوقف شود. حافظی همچنین از شهرداری خواست ضمن توقف این علمیات زمین جایگزینی در اختیار این تعاونی‌ها قرار دهد.

در این میان مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که حافظی این موضوع را هفته پیش به صورت شفاهی با او در میان گذاشته و شهردار منطقه هم توانسته "با وجود مقاومت‌ مجموعه‌های دخیل" جلوی ادامه کار را بگیرد.

حافظی نگرانی دیگری را هم با همکاران‌اش مطرح کرد. به گفته او فاضلاب شرکت تولید دارو در منطقه 18 شهرداری تهران آلوده به انواع باکتری‌ها است و "یک تهدید زیست محیطی" محسوب می‌شود. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تذکر به این شرکت خبر داد و اعلام کرد باید این مشکل در زودترین زمان رفع شود "وگرنه فعالیت این شرکت متوقف خواهد شد".

در این جلسه همچنین میزان بودجه نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران مشخص شد. بر این اساس از بودجه 17 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده 6 هزار میلیارد تومان آن به صورت غیرنقد خواهد بود. به گفته علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران 35.5 درصد درآمدهای شهرداری هم به صورت غیرنقد و بقیه به صورت نقد خواهد بود.

  منبع : هنرآنلاین
  11:38   چهارشنبه 13 اسفند 1393  
 نظرات