اخبار   
 

 پیگیر تخصیص فاز دوم اعتبارات زلزله هستیم

معاون بازسازی مسکن روستایی کشور با اشاره به اینکه پیگیر تخصیص فاز دوم پرداخت تسهیلات ساخت‌وسازهای منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده آبدانان هستیم، گفت...

پیگیر تخصیص فاز دوم اعتبارات زلزله هستیم

معاون بازسازی مسکن روستایی کشور با اشاره به اینکه پیگیر تخصیص فاز دوم پرداخت تسهیلات ساخت‌وسازهای منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده آبدانان هستیم، گفت: سرعت بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زده آبدانان مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در ایلام، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان آبدانان اظهار کرد: روند ساخت‌وسازها در این شهرستان از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و مشارکت مردم در نوسازی و تعمیرات منازل مسکونی در آبدانان ستودنی است و ازنظر فنی، کیفیت و نظارت بالا بوده است.

وی افزود: بخشی از کار ما، پیشگیری است و دولت نیز اهتمام ویژه‌ای در این خصوص دارد، به‌طوری‌که ساخت 200هزار واحد مسکونی در سال برای روستاییان کشور نیز به همین منظور صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم و مطالبه مردمی آبدانان، ساخت مسجد جامع است که این کار بزرگی انجام‌شده و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا اعتبارات موردنیاز این پروژه نیز تخصیص یابد.

نجار، همچنین در بازدید از پروژه ساماندهی چشمه‌ها و ساخت مخزن 2هزار مترمکعبی سراب شهر آبدانان گفت: تأمین آب شرب شهرستان آبدانان نیز مطالبه‌ی به‌حق است و مردم نباید مشکل آب شرب داشته باشند که دولت نیز در این راستا هر کمکی بتواند انجام خواهد داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در بازدید از محور ارتباطی آبدانان-مورموری به دهلران واریانت گچ زاغ در خصوص شکافی که در طول جاده و شانه خاکی جاده ارتباطی مورموری به دهلران در اثر زمین‌لرزه، تصریح کرد: این شکاف نیاز به تعمیر دارد و درزمینهٔ اعتبار، تخصیص‌ها کم بوده که سعی می‌کنیم در سال جدید اعتبار این حوزه نیز تقویت شود.

نجار در ادامه دربازدید از مدارسی که در حال نوسازی و مقاوم‌سازی هستند خاطرنشان کرد: سرعت کار و پیشرفت کاری بسیار مطلوب است و امیدوارم در اول مهرماه برخی از این مدارس برای استفاده دانش آموزان آبدانانی فراهم شود.

  منبع : ایسنا
  09:18   شنبه 29 فروردین 1394  
 نظرات