اخبار   
 

 افزایش حاشیه‌نشینی با نبود مدیریت یکپارچه شهری ادامه دارد

عضو فراکسیون مدریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل حاشیه نشینی در اطراف پایتخت تا زمان عدم تشکیل مدیریت واحد شهری ادامه خواهد داشت...

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره افزایش معضل حاشیه‌نشینی در اطراف پایتخت‌، با بیان اینکه این امر موضوعی است که در کل جهان وجود دارد، اظهار داشت: 950 میلیون نفر در کل جهان حاشیه‌نشین وجود دارد که در کشورمان حدود 15 درصد را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه تهران با بیش از یک میلیون حاشیه‌نشین مانند شهرهای مشهد و خوزستان با این معضل روبرو است، تصریح کرد: نخستین و مهمترین موضوع این است که چرا حاشیه‌نشینی ایجاد می‌شود؛ تمرکز امکانات در یک نقطه پراکنده نشدن بحث اشتغال و رفاهیات به صورت متعادل در نهایت منجر به ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای بزرگ می‌شود.
حسینی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که امکانات به صورت عادلانه در اقصی‌نقاط کشور تقسیم شود ‌اگر چنین اتفاقی بیفتد یک روستایی برای ایجاد اشتغال خود به شهر مهاجرت نمی‌کند؛‌ ایجاد امکانات حتی در حد اولیه برای روستاها و شهرها می‌تواند از افزایش حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: در کشورهای جهان حاشیه‌نشینی هدفمند شده و در واقع این وضعیت را ساماندهی کرده‌اند. در کشور ما نیز ایجاد مسکن مهر یکی از مواردی است که می‌تواند به ساماندهی و نظم بخشیدن به حاشیه‌نشینی کمک کند. البته ایجاد مسکن مهر تنها به موضوع حاشیه‌نشینی اختصاص ندارد ولی یکی از از اهداف آن به شمار می‌آید.
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش این معضل نیاز به حمایت و برنامه‌ریزی دارد، اظهار داشت: مدیریت شهری نیز تا زمانی که شورای شهردار‌ی‌ها هستند نمی‌توانند در جلوگیری از افزایش این موضوع نقشی داشته باشند.
وی ادامه داد: به عقیده بنده باید برای شورای شهرها مدیریت یکپارچه شهری محقق شود تا آنها بتوانند در این راستا گام بردارند؛ با تحقق مدیریت یکپارچه شهری است که می‌توان از آنها درخواست رسیدگی جدی به این موضوع را داشت.
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: شرکت آب و فاضلاب، برق و مسکن و شهرسازی از جمله دستگاه‌هایی هستند که با معضل حاشیه‌نشینی در ارتباطند که با ایجاد مدیریت واحد شهری و قرار گرفتن این دستگاه‌ها زیر نظر یک مجموعه این مشکل هر چه سریعتر رفع می‌کند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:49   یکشنبه 26 دی 1389  
 نظرات