اخبار   
 

 لایحه مدیریت شهری جایگزین قوانین شهرداری ها می شود

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: لایحه مدیریت شهری پس از تصویب مجلس جایگزین قوانین شهرداری ها می شود...

لایحه مدیریت شهری جایگزین قوانین شهرداری ها می شود

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: لایحه مدیریت شهری پس از تصویب مجلس جایگزین قوانین شهرداری ها می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ خندان دل رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری ها گفت: در چهارمین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاورد شهرداری‌ها، بیش از ۱۶۰ شهرداری، ۴۰ شرکت تعاونی دهیاری و ۱۴۰ شرکت تولیدکننده حضور داشتند که زمینه مناسبی برای تعامل و شناخت نیاز شهرداری‌ها توسط تولیدکنندگان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، افزود: این جمعیت در بیش از ۱۲۳۰ شهر مستقر شده که کیفیت ارائه خدمات به این جمعیت رو به بهبود است.

وی افزود: به کارگیری روش‌های نوین مدیریتی و تجهیزات جدید باعث شده خدمات مناسبی توسط شهرداری‌ها به شهروندان ارائه شود، البته ارائه این خدمات نیازمندی‌های جدیدی را نیز برای شهرها به ویژه کلانشهرهای کشور به وجود آورده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین برای کارآمدتر کردن مدیریت شهری گفت: در حال حاضر این قوانین مربوط به ده‌ها سال قبل است که طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۵ لایحه برای اصلاح این قوانین تنظیم و به دولت ارسال شده است.

خندان دل ادامه داد: این لوایح پس از تایید دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و یکی از این لوایح لایحه مدیریت شهری است که جایگزین قوانین شهرداری‌ها خواهد شد.

وی لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را یکی دیگر از لوایح تدوین شده خواند و افزود: قطعا موضوع تامین تجهیزات و نیازهای شهرداری‌ها در کنار اصلاح قوانین از اهمیت بسیاری برخوردار است. تامین این نیازها باید با ایجاد زمینه برای تعامل شهرداری‌ها و تولیدکنندگان فراهم شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به افزایش مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت کلانشهرها در سال‌های گذشته گفت: امروز این مهاجرت‌ها به یک معضل جدی برای کلانشهرها تبدیل شده و کنترل آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خندان دل ادامه داد: در سال جاری برای تامین نیازهای شهرداری‌های شهرهای کوچک ۴۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شد که تا پایان سال تحویل این دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی به افزایش ۷۰درصدی کمک‌های دولت به شهرداری‌های کوچک اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک و متوسط نسبت به سال قبل مبالغی که برای کمک به آنها داده شده، تقریبا دو برابر شده است. درخصوص تامین قیر این شهرداری‌ها نیز کمک‌های ویژه‌ای صورت گرفته و قیر با قیمت مناسبی به آنها تحویل داده شده است و امیدواریم با این کمک‌ها بتوانیم آهنگ افزایش مهاجرت به سمت کلانشهرها را کاهش دهیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در چهارمین دوره نمایشگاه جامعه مدیریت شهری، بیش از ۱۶۰ شهرداری، ۴۰ دهیاری و ۱۴۰ تولیدکننده حضور داشتند که زمینه مناسبی برای تعامل و شناخت نیاز شهرداری‌ها توسط تولیدکنندگان فراهم شد.

خندان دل تاکید کرد: در ایامی که توجهات به سمت اقتصاد مقاومتی به ویژه با تاکیدات مقام معظم رهبری فزونی یافته است، این نمایشگاه زمینه تامین تجهیزات بهتر و به طبع آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم کرده است.

  منبع : مهر
  08:32   چهارشنبه 6 اسفند 1393  
 نظرات