اخبار   
 

 خویشاوندسالاری و گریز از شفافیت: ویژگیِ مشترکِ اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان

«انتصاب‌های فامیلی، حزبی و موضوعاتی از این دست، فقط شایعاتی هستند که انسان‌های مغرض مطرح می‌کنند.» این، بخشی از سخنان شهردار کنونی اصفهان در سومین نشست خبری‌اش در مهرماه امسال است. در حالی که شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران قویاً منکر انتصابات فامیلی و حزبی می‌شود، بررسی اجمالی در زمینه‌ی پیشینه‌ی حزبی و خانوادگیِ شماری از مدیرانی که در یک سال گذشته در شهرداری مشغول به کار شده‌اند خلاف این گفته‌ی شهردارِ اصلاح‌طلب اصفهان را نشان می‌دهد ...

خویشاوندسالاری و گریز از شفافیت: ویژگیِ مشترکِ اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان

«انتصاب‌های فامیلی، حزبی و موضوعاتی از این دست، فقط شایعاتی هستند که انسان‌های مغرض و افرادی که پیشرفت شهر را برنمی‌تابند و خواستار آسایش و آرامش مردم به معنای واقعی نیستند، مطرح می‌کنند.» این، بخشی از سخنان قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در سومین نشست خبری‌اش در تاریخ ۲۴ مهرماه امسال است. در حالی که شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران قویاً منکر انتصابات فامیلی و حزبی می‌شود، بررسی اجمالی در زمینه‌ی پیشینه‌ی حزبی و خانوادگیِ شماری از مدیرانی که در یک سال گذشته در شهرداری مشغول به کار شده‌اند خلاف این گفته‌ی شهردارِ اصلاح‌طلب اصفهان را نشان می‌دهد.

گویا به‌جز بدهی کلان شهرداری که به گفته نوروزی از مدیران اصولگرا برایش به ارث رسیده انتصاب‌های فامیلی هم بخش دیگری از میراث اصول‌گرایان برای مدیران اصلاح‌طلب اصفهانی است که علاقه چندانی برای صحبت کردن و شفافیت درباره آن ندارند. انتصابات فامیلی که میراث بسیار بابرکتی در شهرداری اصفهان است و در هر دوره تغییر مدیریت شهری شاهد به ارث رسیدن آن به مدیران جدید هستیم.

انتصاب‌های فامیلی البته محدود به شهرداری نبوده و اعضا شورای شهر هم از این سهم الاثر بی‌نصیب نمانده‌اند.

تعدادی از انتصابات فامیلی در یک سال گذشته در مدیریت شهری اصفهان:

بهروز ارباب شیرانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و سرپرست سازمان فاوا، داماد سیدعلی نکویی‌زهرایی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان است. فتح‌الله معین، رئیس شورای شهر اصفهان، با جناق سیدعلی نکویی‌زهرایی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان است.

محمد امامی، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان، همسر فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان.

محمد مجیری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان، پدرشوهر دختر قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، رزومه ایشان در سایت سازمان وجود ندارد.

رسول امینی، مدیر حراست شهرداری اصفهان، شوهر خواهر قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان.

خانم زرین مکان، معاون مالی، پشتیبانی و نیروی انسانی سازمان فاوا، خواهرخانم ایمان حجتی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان. رزومه ایشان در سایت سازمان وجود ندارد.

فرید صلواتی، مسئول عمارت هنرمند، بردار وحید صلواتی، رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان.

اسما سادات‌نکویی، مدیر فرهنگ‌سرای اسوه، برادرزاده سیدعلی نکویی‌زهرایی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان داست.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
مورد عجیب داماد شهردار

اما در بین همه انتصابات فامیلی در مدیریت شهری اصفهان در یک سال گذشته میثم مجیری، داماد قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان مورد عجیبی است. فردی که تاکنون سندی مبنی بر انتصاب ایشان در شهرداری اصفهان وجود ندارد اما نکته جالب‌توجه در مورد مجیری جوان این است که او تقریبا به‌صورت تمام‌ وقت پدر همسرش را در همه جلسات رسمی و غیررسمی شهرداری همراهی می‌کند.

هرچند میثم مجیری نیز از شهردار اصفهان حکم مشاور جوان دریافت کرده است، اما او تنها عضو شورای مشورتی جوانان شهردار است که تقریبا در همه جلسات شهرداری اصفهان حضور دارد. با توجه به زمانی که مجیری جوان در شهرداری اصفهان سپری می‌کند این پرسش مطرح است که آیا تنها ارتباط خانوادگی این اجازه را می‌دهد تا ایشان شهردار اصفهان را در جلسات همراهی کند؟

شهردار اصفهان در سومین نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: «ما حاضر هستیم درباره تمام مدیران شفاف‌سازی کنیم و برای همین منظور نیز قانونی وضع و مشاور شفافیت و مبارزه با فساد انتخاب کردیم و به همه کلان‌شهرها نیز پیشنهاد دادیم تا این کار را در شهرداری انجام دهند». هرچند تاکنون مستنداتی برای انتصاب میثم مجیری در شهرداری اصفهان منتشرنشده است اما با توجه به حضور پررنگ ایشان در شهرداری، ضروری است تا شهردار اصفهان درباره علت این حضور و همراهی به شهروندان اصفهانی به‌صورت شفاف پاسخ دهد.

این تنها بخشی از انتصابات فامیلی و نه حزبی در یک سال گذشته در شهرداری اصفهان است. انتصاب‌های که شهردار اصفهان آن را ساخته‌وپرداخته ذهن انسان‌های مغرض می‌داند.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  09:36   دوشنبه 12 آذر 1397  
 نظرات