اخبار   
 

 شهرداری کرج «بوستان تاجیکستان» را تخریب کرد

پافشاری مدیران شهری برای تخریب فضاهای سبز و آلوده‌سازی محیط زیست تمامی ندارد و هر روز از گوشه‌ و کنار کلان‌شهرهای کشور خبر تخریب باغ‌ها و فضاهای سبز به گوش می‌رسد. این بار شهروندان خبر از تخریب «پارک تاجیکستان» کرج می‌دهند ...

شهرداری کرج «بوستان تاجیکستان» را تخریب کرد

پافشاری مدیران شهری برای تخریب فضاهای سبز و آلوده‌سازی محیط زیست تمامی ندارد و هر روز از گوشه‌ و کنار کلان‌شهرهای کشور خبر تخریب باغ‌ها و فضاهای سبز به گوش می‌رسد. این بار شهروندان خبر از تخریب «پارک تاجیکستان» کرج می‌دهند.

به گزارش معماری نیوز طی سالهای اخیر در بلوار بلال سه باغ با نام‌های باغ مشت‌اکبر، مرتضوی و مطلبی قرار داشت که دوباغ مشت اکبر و مرتضوی در دوره عباس روشن‌اردکانی، شهردار وقت کرج (حدفاصل سال‌ها ۷۷ تا۷۹) تبدیل به پارک شد.

حجت الاسلام پورمظاهری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ از نامگذاری بوستانی به نام کشور تاجیکستان در استان البرز خبر داد که در مهر همان سال و در دوره سیدعلی آقازاده به عنوان شهردار کرج (سال‌های ۸۸ تا ۹۲) به بهانه عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرج با تاجیکستان فاز دوم توسعه پارک مذکور با نام پارک تاجیکستان کلید خورد.

علاوه بر این در دیداری که اعضای هیات مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با مسئولان شهرداری کرج در تاریخ ۶ خرداد ۹۵ داشتند طی مصوبه‌ای بر اجرای طرح توسعه پارک تاجیکستان و تاسیس فرهنگسرای ویژه حوزه تمدنی فرهنگ ایران (با تاکید بر تاجیکستان) با نام "فرهنگسرای نوروز" در محل بوستان تاکید شد.


ما بر اساس گزارش دریافتی از شهروندان کرج، پارک تاجیکستان با دلایل نامعلوم توسط شهرداری به غیرواگذار شده و علیرغم اعتراض شهروندان منطقه، بخشی از فضای سبز این پارک تخریب شده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که در تاریخ ۷ مرداد ۹۵ بر اساس مجوزی که از سوی وارسته، سرپرست منطقه دو شهرداری تهران صادر شده علی‌اکبر کوهستانی مجاز به اجرای خاک‌برداری و عملا تخریب فضای سبز این پارک شده است.

علی‌اکبر کوهستانی در ضلع مقابل این پارک مالک زمینی بوده که در حال حاضر در اختیار شهرداری کرج قرار دارد و به نظر می‌رسد که مجوز مالکیت و خاک‌برداری پارک تاجیکستان به عنوان معوض به مالک خصوصی داده شده است.


طی سال‌های اخیر باغات و فضای سبز شهر کرج به بهانه توسعه عمرانی تخریب شده و جای خود را به برج‌های سربه‌فلک کشیده داده که این امر باعث اعتراض جدی شهروندان کرجی شده است.


  منبع : وبگاه معماری‌نیوز
  12:49   چهارشنبه 20 مرداد 1395  
 نظرات