اخبار   
 

 مذاکره با ژاپنی‌ها برای مباحث فنی و تخصصی خط دوی متروی اصفهان

معاون شهردار اصفهان گفت: به‌زودی تکلیف حضور ژاپنی‌ها برای تأمین ناوگان و مباحث فنی و زیرساخت‌های الکترونیکی و تخصصی خط دوی متروی اصفهان مشخص می‌شود ...

مذاکره با ژاپنی‌ها برای مباحث فنی و تخصصی خط دوی متروی اصفهان

معاون شهردار اصفهان گفت: به‌زودی تکلیف حضور ژاپنی‌ها برای تأمین ناوگان و مباحث فنی و زیرساخت‌های الکترونیکی و تخصصی خط دوی متروی اصفهان مشخص می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به روند اجرای خط ۲ متروی اصفهان اظهار داشت: عملیات اجرایی خط ۲ مترو آغاز شده و در زینبیه خاک‌برداری در حال انجام است تا TBM وارد شوند.

وی افزود: پروژه خط ۲ متروی اصفهان در ۲ فاز میدان امام علی(ع) و از میدان امام علی(ع) تا سه راه خمینی‌شهر انجام می‌شود که قرارداد عملیات اجرایی این ۲ فاز با ۲ پیمانکار بسته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان بیان کرد: یکی از نگرانی‌ها درباره اجرای فاز نخست خط ۲ مترو در میدان امام علی(ع) تامین اعتبار و ارزآوری آن بود که با انتخاب پیمانکار مناسب این موضوع نیز رفع شد.

example-image

وی با بیان این که تامین اعتبار احداث زیرساخت‌ها و تونل زیرزمینی خط ۲ مترو اصفهان برعهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه خط ۲ مترو اصفهان به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی هستیم. در ۶ ماه گذشته با کارشناسان ژاپنی مذاکرده شده و به‌زودی تکلیف حضور آن‌ها برای تأمین ناوگان و مباحث فنی و زیرساخت‌های الکتریکی و تخصصی خط ۲ مترو مشخص می‌شود.

صلواتی با بیان این که خط ۲ مترو اصفهان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این خط سبب اتصال اصفهان به خمینی‌شهر بوده و برای ادامه مسیر این خط خیابان نشاط، چهارراه نقاشی، فلسطین، آمادگاه، باغ گلدسته و خیابان طالقانی پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به تغییر مسیر خط ۲ متروی اصفهان از میدان امام(ع) به خیابان‌های اطراف این میدان تاریخی افزود: تغییر مسیر خط ۲ مترو اصفهان از میدان امام(ع) به خیابان اطراف که به تصویب شورای فنی سازمان میراث فرهنگی رسیده، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی را به این پروژه تحمیل کرده است.

  منبع : خبرگزاری تسنیم
  13:52   شنبه 18 اردیبهشت 1395  
 نظرات