اخبار   
 

 رونق مسکن بدون افزایش قیمت ممکن نیست

چرا تصور می شود بازار مسکن بدون افزایش قیمت‌ها می تواند رونق بگیرد ؟ چرا آن دسته از دست اندرکاران که تصور رونق بدون افزایش قیمت را دارند این پرسش اساسی در ذهن‌شان مطرح نمی شود...

رونق مسکن بدون افزایش قیمت ممکن نیست

چرا تصور می شود بازار مسکن بدون افزایش قیمت‌ها می تواند رونق بگیرد ؟ چرا آن دسته از دست اندرکاران که تصور رونق بدون افزایش قیمت را دارند این پرسش اساسی در ذهن‌شان مطرح نمی شود؛ اگر افزایش قیمتی وجود نداشته باشد سرمایه گذاری در بازار مسکن با چه انگیزه ای باید صورت گیرد ؟ آن‌هم در شرایطی که طی دو سال گذشته به دلیل رکود در بازار مسکن و به دنبال آن کاهش بیش از 50 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی، تقاضا برای خانه افزایش پیدا کرده است.

امسال بیش از هر سال دیگری نیاز به ساخت واحدهای مسکونی در کشور به‌خصوص در کلانشهر تهران وجود خواهد داشت. واقعیت آن است چنین اظهار نظرهایی بدون راهکارهای عملی نمی تواند تحرکی در بازار مسکن ایجاد کند . شروع هر سال جدید با پیش بینی‌های مختلفی در خصوص کاهش یا افزایش قیمت‌ها در مهم‌ترین بازار برای مردم ، یعنی بازار مسکن همراه است. شاید همین هیجان است که برخی مسئولان را بر آن می دارد تا به نوعی با پیش‌بینی‌هایشان دل مردم را به دست آورده و موجب دلگرمی آنها باشند، اما این اظهار نظرها نمی تواند پایه و اساس کارشناسی داشته باشد.

لازم به توضیح است اگر دولت در سال 94 به جد تصمیمی برای ایجاد رونق در بازار مسکن داشته باشد و نخواهد با رکود این بازار را کنترل کند، باید منتظر انفجار قیمت‌ها در خرید و فروش و به تبع آن اجاره مسکن در کشور بود.

حتی تاثیر توافق هسته ای در سوییس اگر بخواهد منجر به رونق شود چیزی جز افزایش چشمگیر قیمت‌ها در این بازار نخواهد بود. در آخر لازم می‌دانم بار دیگر بر این نکته تاکید داشته باشم که اگر جلوی افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن به هر روشی گرفته شود نتیجه ای جز بروز دوباره رکودی سنگین نخواهد داشت.

منبع: ghanoondaily.ir

  منبع : ارسال شده توسط علی مجیدى
  08:36   دوشنبه 17 فروردین 1394  
 نظرات