اخبار   
 

 عضو شورای شهر خواستار نام‌گذاری یکی از معابر پایتخت به نام دکتر مصدق شد

غلامرضا انصاری، روز سه‌شنبه در جلسه‌ی علنی شورای شهر تهران، نام‌گذاری یکی از معابر اصلی پایتخت به نام دکتر محمد مصدق را پیشنهاد کرد. وی گفت: سال‌هاست که یکی از خیابان‌های اصلی قاهره (پایتخت کشور مصر) به نام دکتر مصدق نام‌گذاری شده، اما در تهران هیچ نامی از این مرد بزرگ بر روی معابر نیست. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم چهارراه پارک‌وی در محدوده‌ی منطقه‌ی سه یا خیابان نفت در منطقه‌ی یک شهر تهران به نام دکتر محمد مصدق نام‌گذاری شود ...

عضو شورای شهر خواستار نام‌گذاری یکی از معابر پایتخت به نام دکتر مصدق شد

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران، روز سه‌شنبه در جلسه‌ی علنی این شورا با ارائه‌ی پیشنهادی، خواستار نام‌گذاری یکی از معابر اصلی پایتخت به نام دکتر محمد مصدق شد. وی گفت: سال‌هاست که یکی از خیابان‌های اصلی قاهره (پایتخت کشور مصر) به نام دکتر مصدق نام‌گذاری شده، اما در تهران هیچ نامی از این مرد بزرگ بر روی معابر شهری دیده نمی‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم با تصویب اعضا، چهارراه پارک‌وی در محدوده‌ی منطقه‌ی سه یا خیابان نفت در منطقه‌ی یک شهر تهران به نام دکتر محمد مصدق نام‌گذاری شود.

وی افزود: پیش از این پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام دکتر مصدق در صحن علنی شورای شهر ارائه شده که متاسفانه تاکنون دراین زمینه هیچ اقدام عملی نشده است.

دکتر محمد مصدق در دوره سوم، پنجم، ششم، چهاردهم ، پانزدهم و شانزدهم نماینده مجلس شورای ملی و همچنین از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ نخست وزیر ایران بود که ملی شدن صنعت نفت در دوره نخست وزیری وی محقق شد. دکتر محمد مصدق در سال ۱۳۴۵ و در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

example-image

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  14:45   سه شنبه 2 شهریور 1395  
 نظرات