اخبار   
 

 کاهش قیمت مسکن با اجرای برنامه های اقتصادی دولت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد پیش بینی بازار مسکن در سال 93 گفت: با اجرای موفق برنامه های اقتصادی دولت، در سال جاری قیمت مسکن تا حدودی افت خواهد داشت...

کاهش قیمت مسکن با اجرای برنامه های اقتصادی دولت


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد پیش بینی بازار مسکن در سال 93 گفت: با اجرای موفق برنامه های اقتصادی دولت، در سال جاری قیمت مسکن تا حدودی افت خواهد داشت.


حامد قادرمرزی در گفت و گو با خبرنگار «صما» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به برنامه های اقتصادی دولت و برنامه هایی که دولت مصمم است برای هدایت نقدینگی از سمت بازار به سمت تولید انجام دهد، تصور می کنم که امسال مسکن تا حدودی کاهش قیمت داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه باید سازندگان و دارندگان مسکن با شرایط موجود کشور خود را هماهنگ کنند، گفت: متاسفانه افرادی که امید به عرضه مسکن به قیمت های مانند سالهای 90 و 91 و نیمه اول سال 92 داشتند، موجب ایجاد رکود در بازار مسکن شدند.


قادرمرزی تصریح کرد: باید توجه داشت که در چند سال گذشته، رونق بازار مسکن عواید و سود بسیاری را برای دارندگان و فعالان مسکن در برداشت و در مقابل فشار بسیار زیادی را بر مردم وارد کرد.


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور گفت: به طور قطع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تاثیراتی در بازار مسکن خواهد داشت اما رکود بازار مسکن در سال 93 تا حدودی تعدیل می شود و احتمالا این بازار از رکود خارج خواهد شد.


قادرمرزی با بیان اینکه در سال جاری قیمت مسکن افزایش نخواهد داشت، افزود: تصورم این است که در سال 93 حباب قیمت ها شکسته شود و اگر اقتصاد به یک ثبات نسبی هم برسد، حباب قیمتی در بازار مسکن نخواهیم داشت.


وی خاطرنشان کرد: اگر دولت برنامه های موردنظر خود مانند فاز دوم هدفمندی یارانه ها، کنترل تورم و هدایت نقدینگی به سمت تولید را با موفقیت اجرا کند، در بازار مسکن هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف طرح مسکن مهر در سال 93 گفت: اگر در سال جاری دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی، طرح جایگزین مسکن مهر را هر چه سریع تر ارائه دهد و از آن رونمایی کند، وضعیت بازار مسکن شفاف تر خواهد شد.


قادرمرزی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل موثرتر و مفیدتر مسئولان وزارت راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن موضوعی است که باید در سال 93 به طور جدی دنبال شود.


منبع: www.samair.ir
  منبع : ارسال شده توسط محمد ذوالفقاری
  16:31   شنبه 16 فروردین 1393  
 نظرات    
 
خسرو خضرائئ 00:47 پنجشنبه 21 فروردین 1393
0
 خسرو خضرائئ
با سلام. اصولا جنین بیشبینى ها اثرًمعکوس داشته ،