اخبار   
 

 اُفت صدور پروانه‌ی ساختمانی در سال ۱۴۰۰

معاون شهرسازی و معماریِ شهرداری تهران از صدور ۵هزار و ۸۰۲ پروانه‌ی ساختمانی در سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا صارمی با مقایسه‌ی آمار صدور پروانه در ۱۲ماه سال گذشته با مدت همانند در سال ۹۹، گفت: از آغاز فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۵هزار و ۸۰۲ مورد پروانه‌ی ساختمانی صادر شده، که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹، ۷هزار و ۱۲۶ مورد بوده است. به این ترتیب، حجم پروانه‌های صادرشده در سال ۱۴۰۰ نسبت به یک سال پیش از آن ۱۸و نیم درصد اُفت داشته است ...

اُفت صدور پروانه‌ی ساختمانی در سال ۱۴۰۰

معاون شهرسازی و معماریِ شهرداری تهران از صدور ۵هزار و ۸۰۲ پروانه‌ی ساختمانی در سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا صارمی با مقایسه‌ی آمار صدور پروانه در ۱۲ماه سال گذشته با مدت همانند در سال ۹۹، گفت: از آغاز فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۵هزار و ۸۰۲ مورد پروانه‌ی ساختمانی صادر شده، که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹، ۷هزار و ۱۲۶ مورد بوده است. به این ترتیب، حجم پروانه‌های صادرشده در سال ۱۴۰۰ نسبت به یک سال پیش از آن ۱۸و نیم درصد اُفت داشته است. وی ادامه داد: از لحاظ متراژ ساخت‌و‌ساز نیز در سال ۱۴۰۰، مجوز ساخت برای حدود ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع صادر شده؛ این عدد در مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۰‌هزار مترمربع بوده است.

صارمی خاطرنشان کرد: از تعداد پروانه‌های صادره در سال گذشته، ۵ هزار و ۳۰۳ مورد در پهنه R (مسکونی)، ۳۵۵ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی)، ۱۳۸ مورد در پهنه S (کار و فعالیت) قرار داشته‌‌اند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به فراوانی تعداد پروانه‌های صادره در مناطق ۲۲‌گانه گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ بیشترین تعداد صدور پروانه، ۶۱۹ مورد در منطقه ۱۵، ۵۵۸ مورد در منطقه ۴ و ۳۷۲ مورد در منطقه ۲ بوده است، همچنین منطقه ۲۲ با ۱۳۷ مورد، کمترین میزان صدور پروانه در این بازه زمانی را داشته است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.


  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  08:55   یکشنبه 28 فروردین 1401  
 نظرات