اخبار   
 

 تصویب خط مشی شورای مرکزی برای نخستین بار در اجلاس هفدهم

خط مشی مصوب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، برای نخستین بار در اجلاس هفدهم به رای هئیت عمومی گذاشته می شود...

تصویب خط مشی شورای مرکزی برای نخستین بار در اجلاس هفدهم

خط مشی مصوب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، برای نخستین بار در اجلاس هفدهم به رای هئیت عمومی گذاشته می شود.

عضو هئیت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با «صما» ضمن اعلام این مطلب گفت: در سال های گذشته در اصل افق یا چشم اندازی برای سازمان نظام مهندسی تعیین می شد، اما در دوره ششم شورای مرکزی برای نخستین بار خط مشی ویژه ای به تفضیل و مطابق با قانون نظام مهندسی درنظر گرفته شده است.

دکتر حمید بدیعی در ادامه اضافه کرد: در 16 سال گذشته، 16 اجلاس برگزار شده، اما متاسفانه به بعضی از نکات بی توجهی شده است.

وی با اشاره به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار داشت: بر اساس قانون مذکور از جمله وظایف هیئت عمومی تصویب خط مشی پیشنهادی شورای مرکزی است، که متاسفانه تاکنون توجه کمی به آن شده بود و در دوره ششم برای اولین بار خط مشی شورای مرکزی، به رای هئیت عمومی گذاشته می شود.

این مسئول سازمانی ضمن بیان اینکه مباحثی که در آنجا به رای عمومی گذاشته و مصوب شده، عنوان خط مشی را نداشته است، تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر تلاش هایی در رابطه با تدوین سند راهبردی برای سازمان صورت گرفت، ناگفته نماند که از اقدامات مثبت به شمار می آید؛ اما باز هم مصوبه ای همانند خط مشی این دوره به تصویب هیئت عمومی نرسیده بود.

بدیعی در ادامه یادآور شد: در واقع برای نخستین بار است که یک خط مشی به تصویب رسیده که ابتدا در 13 بند توسط ریاست سازمان تنظیم و به همه اعضای هیئت مدیره ها در سراسر کشور ارسال و نظر تک تک اعضا خواسته شد.

به گفته این عضو هئیت رئیسه شورای مرکزی پس از اعلام نظر همکاران ما در سراسر کشور، این خط مشی نهایتا در 17 بند مصوب شورای مرکزی شد و در حال حاضر برای نخستین بار است که یک خط مشی تنظیم شده در 17 بند و به تفضیل مطابق با قانون نظام مهندسی به رای هیئت عمومی گذاشته می شود.

این مسئول سازمانی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این خط مشی در هیئت عمومی امسال با رای قاطعی مصوب خواهد شد، اذعان داشت: بلافاصله بعد از تصویب خط مشی در هیئت عمومی کشور، کمیته های اجرایی مربوطه همانطور که مدنظر ریاست شورای مرکزی است برای عملیاتی کردن مصوبات شکل خواهد گرفت.

وی گروه های تخصصی، کمیسیون های پنج گانه کاری مربوط به شورای مرکزی در استانهای کشور وحتی مناطقی از کشور که قرار است به شکل منطقه ای و با کمک همه دستگاه ها و نهادهایی که با صنعت ساختمان مرتبط هستند را از جمله عوامل اجرای این خط مشی برشمرد و گفت: به ویژه وزارت راه و شهرسازی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور، موسسه ملی استاندارد در رابطه با مصالح ساختمانها و سایر دستگاه ها، حتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تمام انجمن های شرکت های ساختمانی، مشاورین، انبوه سازان همه کسانی که دل در گرو توسعه و پیشرفت این کشور عزیز دارند، نقش مهمی در عملیات اجرایی برای تحقق این خط مشی و اجرایی کردن آن ایفا خواهند کرد.

بدیعی در پایان با تاکید بر اینکه ما به اجرای این خط مشی خوش بین هستیم، خاطر نشان ساخت: آرزو می کنیم که توفیق خدمت بشود که پس از گذشت این همه سال برای نخستین بار خطی مشی مناسبی در شان ملت ایران در جهت منافع بهره برداران، اعتلا و احیای مهندسی کشور، احیای معماری اسلامی و جهات مختلفی که مدنظر صاحبنظران است به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

  منبع : خبرگزاری صما
  13:29   سه شنبه 20 خرداد 1393  
 نظرات    
 
خسرو خضرائئ 16:00 چهارشنبه 21 خرداد 1393
0
 خسرو خضرائئ
با سلام
انشاأ که خط مش سازنده ومفید باشد