اخبار   
 

 ساخت و ساز در حریم کاخ عشرت آباد ادامه دارد

پس از اعلام مصوبه شورای عالی شهرسازی برای توقف ساخت و ساز در راضی شمال میدان سپاه و توقف عملیات ساختمانی در محدوده کاخ عشرت آباد کارگران همچنان در حال کار اند...

ساخت و ساز در حریم کاخ عشرت آباد ادامه دارد

پس از اعلام مصوبه شورای عالی شهرسازی برای توقف ساخت و ساز در راضی شمال میدان سپاه و توقف عملیات ساختمانی در محدوده کاخ عشرت آباد کارگران همچنان در حال کار اند.

پس از هفت ماه پیگیری رسانه ها در روز دوشنبه 17 فروردین ماه 94 مصوبه شورای عالی شهرسازی برای ساخت و ساز در اراضی شمال میدان سپاه اعلام و توقف عملیات ساختمانی در محدوده عمارت عشرت آباد تصویب شد.

بر اساس این مصوبه قرار شد هر چه سریع‌تر ساخت و ساز برج عظیمی که در محدوده حریم کاخ عشرت آباد در حال اجرا است، متوقف شود. بنا بر این مصوبه بایستی عمارت تاریخی عشرت آباد با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای استفاده عموم مهیا شود، رعایت حریم قانونی عمارت و باغ ثبت شده ملی عشرت آباد به شماره ثبت ۶۴۸ مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۴۶ الزامی است.

بر اساس این مصوبه رعایت مصوبات طرح جامع تهران در پهنه مذکور (۳۲1G) برای محدوده فوق الزامی است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به هماهنگی با هدف رعایت موازین قانونی همه جانبه نسبت به گردش کار احداثات در داخل محدوده پادگان‌های کشور و شهر تهران اقدام نموده و اخذ پروانه بر اساس طرح‌های توسعه و عمران برای احداثات عظیم در زمین های با کاربری نظامی، انتظامی الزامی است، کار گروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع و هماهنگی های لازم با محوریت وزارتخانه های دفاع و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیرخانه شورایعالی تشکیل و ضمن هماهنگی و رعایت دستورالعمل های ابلاغی فرماندهی کل قوا دستورالعملی را برای رعایت موضوع در کل کشور ظرف مدت سه ماه به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارائه نمایند.

در ادامه مصوبه آمده است عملیات ساختمانی در محدوده عمارت متوقف و نقشه ها مجددا با توجه به ضوابط پهنه و ضوابط میراث فرهنگی بازنگری و اصلاح خواهند شد. اما هنوز هم در هر ساعتی از روز که از میدان سپاه بگذرید می بینید که کارگران همچنان مشغول کار اند و بیل های مکانیکی به کار خود ادامه می دهند.

  منبع : هنرآنلاین
  12:43   یکشنبه 23 فروردین 1394  
 نظرات