اخبار   
 

 فراخوان جامعه مهندسان معمار ایران

پس از حضور موفق معماری ایران در بینال معماری سال 2014 ونیز ، بار دیگر در فضایی در خور معماری ایران و هم پیوند با فرهنگ و هنر این مرز و بوم ، اقدامی منحصر بفرد ، شایسته و تاثیرگذار در حال شکل گیری است...

فراخوان جامعه مهندسان معمار ایران؛ معماری در پاویون هنر ایران در بینال 2015 ونیز

پس از حضور موفق معماری ایران در بینال معماری سال 2014 ونیز ، بار دیگر در فضایی در خور معماری ایران و هم پیوند با فرهنگ و هنر این مرز و بوم ، اقدامی منحصر بفرد ، شایسته و تاثیرگذار در حال شکل گیری است .
در چارچوب برنامه های هنری ، فرهنگی و معماری بینال ونیز ، با هماهنگی انجام شده با دستگاه ها و نهادهای ذیربط و مسئول در این حوزه و حمایت و پشتیبانی آنان ، فضایی در حدود 2000 متر مربع به عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در بینال هنری ونیز سال 2015 و به مدت 7 ماه از 15 اردیبهشت تا 1 آذر ماه 1394 برنامه ریزی شده است و اقدامات اجرایی آن نیز توسط شریک ایتالیایی بنیاد فیض نیا در شهر ونیز طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا است .
با هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی (آقای حامد مظاهریان ، معاون محترم مسکن و ساختمان ) ، موزه هنرهای معاصر ( آقای مجید ملا نوروزی ، رییس محترم موزه ) و بنیاد هنری فیض نیا ( آقای مزدک فیض نیا ، نماینده رسمی بنیاد ) و به عنوان متولیان اصلی پاویون ایران ، فضایی در حدود 150 متر مربع از مجموع پاویون ایران به منظور حضور معماری ایران برنامه ریزی شده است که بدین منظور پیشنهادی جهت حضور حرفه ای و تاثیرگذار معماری ایران توسط جامعه مهندسان معمار ایران تهیه شد که با موافقت و استقبال نهادهای ذیربط قرار گرفت که بر این اساس مقرر گردید مجموعه ای از پروژه های ساخته شده موفق معاصر ( پس از انقلاب اسلامی ) انتخاب گردد تا در یک چیدمان فضایی چند رسانه ای به عنوان بخشی از مجموعه پاویون رسمی ایران در بینال ونیز و در کنار دیگر آثار هنری و فرهنگی ایران شامل تابلوهای نقاشی و عکس ، مجسمه ، آرت ورک و .... در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.
روند اجرایی :
تهیه لیست بلند از آثار واجد شرایط حضور در بینال هنری ونیز با ارسال مدارک پروژه ( دو تصویر اجرایی از پروژه به همراه مشخصات و آدرس آن) توسط مهندسین مشاور ، دفاتر معماری ، معماران و ... تا روز شنبه مورخ 8 فروردین 1394 به آدرس ایمیل جامعه مهندسان معمار ایران به نشانی :ias.biennale@gmail.com
گزینش آثار منتخب برای حضور در بینال ونیز تا تاریخ 11 فروردین 1394 توسط نمایندگان جامعه مهندسان معمار ایران و نماینده محترم وزارت راه و شهرسازی ( آقایان دکتر حامد مظاهریان ، مهندس سید محمد بهشتی ، مهندس ایرج کلانتری ، دکتر شهاب کاتوزیان و .... ) ظرفیت فضای معماری در پاویون ایران حدودا 50 تا 70 پروژه خواهد بود که گزینش نهایی بر اساس این ظرفیت انجام خواهد شد .
محدودیت جغرافیایی ، کاربری ، زیربنا و .... در مورد آثار وجود نداشته و تنها می بایست پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شده باشد .
اعلام پروژه های منتخب جهت حضور در بینال ونیز تا روز شنبه 15 فروردین 1394 به شرکت های متبوع
ارائه تابلوی نهایی پروژه توسط شرکت های منتخب تا تاریخ 20 فروردین 1394 ( تنها یک تابلو در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر که مشخصات تابلو متعاقبا ارائه خواهد شد به همراه فایل مدارک تکمیلی جهت
اکران به صورت مجازی در فضای نمایشگاه )
افتتاحیه بینال هنری ونیز ، 15 اردیبهشت 1394
مدیر بخش معماری بینال ونیز و دبیر اجرایی : مهرداد زواره محمدی ، 09121333935

منبع: aruna

  منبع : ارسال شده توسط یاشار مهدی زاده
  08:23   سه شنبه 26 اسفند 1393  
 نظرات