اخبار   
 

 اپلیکیشن مدیریت بحران با کمک ماهواره‌، طراحی شد

یک شرکت خارجی موفق به طراحی نرم‌افزار تلفن همراه برای مدیریت بحران با کمک ماهواره‌ها شد. به گزارش معاونت علمی و فن‌آوریِ ریاست‌جمهوری، اهمیت سنجش از دور ماهواره‌ای روزبه‌روز در حال افزایش است و امروزه می‌توان گفت که پیوندی ناگسستنی‌ با مدیریت بحران و عملیات‌های امداد و نجات پیدا کرده است ...

اپلیکیشن مدیریت بحران با کمک ماهواره‌، طراحی شد

یک شرکت خارجی موفق به طراحی نرم‌افزار تلفن همراه برای مدیریت بحران با کمک ماهواره‌ها شد. به گزارش معاونت علمی و فن‌آوریِ ریاست‌جمهوری، اهمیت سنجش از دور ماهواره‌ای روزبه‌روز در حال افزایش است و امروزه می‌توان گفت که پیوندی ناگسستنی‌ با مدیریت بحران و عملیات‌های امداد و نجات پیدا کرده است.

به همین دلیل شرکت‌های مختلف سعی در تسهیل استفاده از آن دارند و برای نزدیکتر کردن این فناوری به زندگی مردم تلاش می‌کنند.محصول توسعه یافته در این حوزه، یک شبکه‌ اطلاعات مکانی است که در قالب نرم‌افزار تلفن همراه یا یک سرور اینترنتی با ذخیره‌ ابری اطلاعات در مواقع اضطراری در اختیار تیم‌های امدادی یا سازمانهای نظامی قرار گیرد.

در مواقع بحران، تیم امدادی اعزام شده به منطقه‌ی حادثه می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار موبایل، اطلاعات مکانی حاصل از تصاویر ماهواره‌ای را به صورت تجمیع‌شده به همراه خود داشته باشد؛ عملیاتهای تیمی و تقسیم وظایف را مدیریت کند و پیغامهای مرتبط با وظایف را در اختیار اشخاص مربوطه قرار دهد.

این نرم‌افزار همچنین می‌تواند مدیریت پرستارها در بیمارستانهای بزرگ و سازماندهی نیروهای نظامی در هنگام حمله‌های تروریستی، شورش‌ها و قرنطینه را تسهیل کند. از مزایای نرم‌افزار موبایل می‌توان به سازگاری با آندروید و ios، استفاده از فضای ذخیره‌ ابری برای نگهداری اطلاعات، ایمنی مناسب ارتباطات، قابل ردیابی بودن تمامی کاربران، انعطاف‌پذیری و امکان تطبیق با سیستم‌های دیگر و عدم محدودیت در تعداد کاربران اشاره کرد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  13:36   شنبه 15 مهر 1396  
 نظرات