اخبار   
 

 اجرای آزمایشی پایش زمین‌های کشاورزی با «سنجش از دور» در چهار استان

پروژه‌ی پایش زمین‌ها و محصولات کشاورزی با استفاده از فن‌آوری‌های سنجش از دور در کشور اجرایی می‌شود. سازمان فضایی ایران در چارچوب یک تفاهم‌نامه‌ی همکاری با وزارت جهاد کشاورزی، بهره‌گیری از فن‌آوری‌های سنجش از دور را برای پایش زمین‌ها و محصولات کشاورزی در سراسر کشور به اجرا درمی‌آورد ...

اجرای آزمایشی پایش زمین‌های کشاورزی با «سنجش از دور» در چهار استان

پروژه‌ی پایش زمین‌ها و محصولات کشاورزی با استفاده از فن‌آوری‌های سنجش از دور در کشور اجرایی می‌شود. سازمان فضایی ایران در چارچوب یک تفاهم‌نامه‌ی همکاری با وزارت جهاد کشاورزی، بهره‌گیری از فن‌آوری‌های سنجش از دور را برای پایش زمین‌ها و محصولات کشاورزی در سراسر کشور به اجرا درمی‌آورد.

هم اکنون این پروژه به صورت آزمایشی برای ۴ استان انجام شده و قرار است تا دو ماه آینده با همکاری بخش خصوصی و متخصصان دانشگاههای کشور، فاز اصلی این پروژه در سراسر کشور به اجرا گذاشته شود.

پایش محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری ماهواره سنجش از دور، با هدف ترویج کاربردهای فناوری فضایی در کشور صورت می گیرد و اطلاع دقیق از منابع طبیعی و محیط زیست، تشخیص حد و مرز پدیده های زمینی، اطلاع از تغییرات دوره ای پدیده های سطح زمین، پیش بینی وضع هوا و اندازه گیری میزان خسارت ناشی از بلایای طبیعی،کشف آلودگی آبها و لکه های نفتی در سطح دریا و اکتشافات معدنی از جمله کاربردهای داده های ماهواره ای در کشاورزی خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  12:09   شنبه 8 آبان 1395  
 نظرات