اخبار   
 

 بزرگترین حسگر تصویری دنیا ویژه دوربین‌های دیجیتال

گروهی از کارشناسان با تعریف استاندارد جدید موفق به تولید بزرگترین میکروتراشه دنیا شده‌اند که در عین حال عنوان بزرگترین حسگر تصویری برای دوربین‌های دیجیتالی را نیز به خود اختصاص داده است...

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، گروهی از دانشمندان و محققان دانشگاه لینکولن در بریتانیا تراشه جدیدی را با نام DyNAMITe و با اندازه 8/12 سانتی‌متر(5 اینچ) تولید کرده‌اند که 200 برابر بزرگتر از تراشه مخصوص رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ‌ها است و بزرگترین حسگر تصویری دنیا محسوب می‌شود.
بر اساس اخبار منتشر شد، 8/12 سانتی‌متر اندازه بزرگترین حسگر CMOS دنیا است که تاکنون هیچ شرکت و مرکزی در سراسر جهان موفق به ساخت آن نشده بود. این محصول بر مبنای استاندارد ویفرهای 20 سانتی‌متری تراشه‌ها و توسط گروهی به مدیریت پروفسور "نیگِل آلیسون " به تولید رسیده است که قرار شده از این تراشه عظیم الجثه در عکس‌برداری‌های پزشکی استفاده شود.
اندازه بزرگ این حسگر تصویری گویای این مسئله است که تصاویر تهیه شده با آن نسبت به محصولات مشابهی که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسند جزئیات بیشتری را در خود جا داده‌اند و دقیق‌تر هستند.
این تراشه قرار است که در نسل جدید دستگاه‌های پزشکی هوشمند برای تشخیص بیماری سرطان مورد استفاده قرار گیرد و نشان دهد که روش درمانی رادیوتراپی چگونه در از بین بردن تومورها موفق است.
لازم به ذکر است که در ساخت این تراشه هوشمند و بزرگ "موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا "(ICR) و "بیمارستان سلطنتی مارسدِن " حضور داشتند. حسگر DyNAMITe هم‌اکنون آخرین مراحل آزمایش و تحقیق را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است که در آینده نزدیک به تولید انبوه برسد و وارد بازار شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:13   دوشنبه 19 اردیبهشت 1390  
 نظرات