اخبار   
 

 ایران، پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در جهان

رئیس انجمن صنفی تولیدکننده کاشی و سرامیک کشور گفت: پارسال تولیدات کاشی و سرامیک کشور به 400 میلیون متر مربع رسید...

محمد روشن فکر فلاح در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی افزود: ایران پس از چین، اسپانیا، ایتالیا و هند پنجمین کشور بزرگ تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان است.
وی با بیان اینکه در این صنعت طی دهه گذشته 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت: هم اکنون در بخش تولید کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی حدود 40 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال دارند و حدود 200 هزار شغل غیرمستقیم نیز در این زمینه ایجاد شده است.
روشن فکر افزود: در سال 89 میزان صادرات کاشی و سرامیک به 55 میلیون متر مربع رسید که در مقایسه با سال قبل از آن 24 درصد رشد داشت. وی ارزش صادرات در این بخش را 260 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده محصولات کاشی و سرامیک ایران به کشورهای منطقه و اروپایی از جمله عراق، عربستان، آذربایجان، انگلیس، ایتالیا و مجارستان صادر می شود.
روشنفکر افزود: در صادرات کاشی و سرامیک رتبه هفتم دنیا را در اختیار داریم و به علت ساخت و سازها و تقاضا برای احداث مسکن نیز هشتمین مصرف کننده دنیا در این زمینه به شمار می رویم.
وی به فعالیت 100 شرکت تولید کننده داخلی کاشی و سرامیک در کشور اشاره کرد و گفت: به علت وجود بازار رقابت در این صنعت کیفیت محصولات بیشتر مد نظر قرار گرفته است.
  منبع : شاسا
  12:33   چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390  
 نظرات