اخبار   
 

 شارژ گوشی با داد و فریاد

دانشمندان روش جالب و منحصر به فردی را برای شارژ کردن گوشی های تلفن همراه ابداع کرده اند...

به گزارش فارس به نقل از آی تی تایمز، محققان در کشور کره جنوبی می گویند از این پس با قدرت صوت انسان می توان گوشی های تلفن همراه را شارژ کرد و هر چه کاربر در حین مکالمه با انرژی بیشتری صحبت کند بر میزان شارژ گوشی وی افزوده خواهد شد. در این روش حتی سر و صدای ناهنجار محیط اطراف هم می تواند به شارژ تلفن همراه کمک کند.
سانگ وو کیم محقق موسسه نانوتکنولوژی در دانشگاه سانگ کیووان شهر سئول ابزار خاصی را ابداع کرده که می تواند انرژی موجود در سر و صدا را به انرژی برق تبدیل کند. این کار با استفاده از رشته های اکسید روی صورت می گیرد که در لابه لای الکترودهای باتری گوشی قرار می گیرند. سر و صدای بلند محیط موجب فشرده شدن این رشته ها و تولید برق می شود. مجموعه ارتعاشات و تحرکات یاد شده برای ایجاد جریان برق لازم برای شارژ باتری کافی خواهد بود.
نمونه اولیه این سیستم توانسته از سر و صدای معادل 100 دسی بل حدود 50 میلی وات انرژی برق تولید کند. البته این میزان انرژی برق بسیار اندک است. ولی برای انجام یک مکالمه کوتاه ضروری کافی خواهد بود.
البته اشکال اصلی این اختراع افزایش آلودگی صوتی در محیط های عمومی است. زیرا افراد هر چه بیشتر در حین مکالمه فریاد بزنند گوشیشان سریعتر شارژ خواهد شد.
با این حساب استقبال از این فناوری در هاله ای از ابهام قرار دارد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:25   چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390  
 نظرات