اخبار   
 

 طرح بهسازی بافت‌های فرسوده کند حرکت می کند

عدم تأمین سرمایه‌گذاری خارجی، عدم تأمین اعتبار بودجه‌ای شهرداری‌ها و کمبود اعتبارات ارائه شده کنونی از اصلی‌ترین عوامل کندی روند اجرایی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است.رییس جامعه مهندسان شهرسازی ایران از روند کند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت...

رییس جامعه مهندسان شهرسازی ایران از روند کند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: با روند فعلی تا پایان برنامه پنجم توسعه کمتر از 10درصد بافت‌های فرسوده بهسازی و نوسازی می‌شوند.
علی نوذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عدم تأمین سرمایه‌گذاری خارجی، عدم تأمین اعتبار بودجه‌ای شهرداری‌ها و کمبود اعتبارات ارائه شده کنونی از اصلی‌ترین عوامل کندی روند اجرایی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است.
به گفته نوذرپور بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده بر اساس سیاست‌های کلی نظام باید از سال 84 تا 94 بهسازی و نوسازی شوند که بعد از حدود 6 سال از مصوب شدن این طرح تنها 4 درصد بافت‌های فرسوده پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. وی تصریح کرد: این در حالی است که باید در این مدت 55 درصد از بافت‌های فرسوده بهسازی و نوسازی می‌شدند.
وی رکود شدید مسکن را یکی دیگر از عوامل کاهش درآمدهای بودجه شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: با کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی، شاهد کاهش درآمد شهرداری‌ها شده‌ایم که این امر به کندی ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده افزوده است.
وی گفت: دولت و شهرداری‌ها در این زمینه کاملا شکست خورده‌اند
  منبع : ایلنا
  09:49   سه شنبه 6 مهر 1389  
 نظرات