اخبار   
 

 دادستان کل کشور برداشت های بی رویه آب زاینده رود را پیگیری کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر مدیریت صحیح برداشت آب زاینده رود، از دادستان کل کشور خواست تا برداشت های غیر مجاز از این رودخانه را پیگیری کند تا به مردم و این کلان شهر لطمه ای وارد نشود...

به گزارش ایمنا، عباس حاج رسولیها در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان مطلب فوق گفت: سخنان رییس جمهور در چهارمحال و بختیاری نارضایتی مردم اصفهان را به همراه داشته، درست است که خشکی زاینده رود مشکلاتی را برای این رودخانه به وجود آورده اما دلیل نمی شود به هر کسی اجازه برداشت داده شود.
وی با بیان این که از ۴۰۰ سال پیش حق آبه زاینده رود ثبت شده است، تصریح کرد: کسی نمی تواند مردم اصفهان را از حق آبه خود محروم کند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که اگر خشکی زاینده رود ادامه یابد وضعیت اصفهان در سال آینده بدتر می شود، خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری با صرف هزینه بالا درختان را زنده نگه داشته است و در صورتی که روند خشکی ادامه یابد درخت ها از بین می روند.
حاج رسولیها مدیریت صحیح بر برداشت های آب زاینده رود را خواستار شد و ادامه داد: می گویند صنعت در اولویت دوم برای برداشت آب قرار دارد اما در این شرایط مجوز توسعه پالایشگاه صادر می شود.
وی اضافه کرد: از آنجایی که نمی توان آب را برای سرمایه گذاری میلیاردی در کنار شهر اصفهان قطع کرد مجبور می شویم سهم کشاورزان را قطع کنیم و به صنعت بدهیم. رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نمایندگان استان و شهر اصفهان باید به طور جدی با این وضعیت برخورد کنند.
حاج رسولیها با تاکید براحداث پروژه بهشت آباد گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است و از آنجایی که این آب به ۴ استان اصفهان، شهرکرد، یزد و کرمان توزیع می شود می توان با تقسیم بین ۴ استان این بودجه را تامین کرد.
وی با بیان این که پروژه بهشت آباد باید ۴ سال پیش آغاز می شد، افزود: در آذرماه که بودجه دولت تصویب می شود باید تکلیف پروژه بهشت آباد مشخص شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که مدیریت منابع آبی از سوی قوه قضائیه و قوه اجرایی نظارت شود، تصریح کرد: وقتی دوباره آب در زنده رود جاری شد شادی به اصفهان برگشت، زاینده رود آبروی اصفهان و اصفهان آبروی کشور است نباید اجازه داد با حیثیت و فرهنگ یک شهر برخورد شود.
  منبع : ایمنا
  13:16   یکشنبه 22 آبان 1390  
 نظرات    
 
رابین صدیق پور 16:23 یکشنبه 22 آبان 1390
0
 رابین صدیق پور
جناب آقای مهندس حاج رسولیها.
با تشکر از این موضع شجاعانه شما.
آیا بقیه اعضای شورای شهر هم با نظر شما موافق هستند؟