اخبار   
 

 وزیرنیرو گفت:حق‌آبه کشاورزان حوزه زاینده رود به مصارف دیگر داده نخواهد شد

استفاده از کارون فقط برای مصرف شرب...

حق‌آبه های کشاورزان حوزه زاینده رود و به خصوص اصفهان کاملا محترم است و این حق‌آبه‌ها به مصارف دیگر داده نخواهد شد.
به گزارش ایمنا به نقل از بایگاه اطلاع رسانی دولت،حمید چیت چیان در خصوص تصمیمات جدید دولت برای کارون اظهار داشت: بعد از این آبی از کارون مگر برای مصارف شرب منتقل نمی شود و برای تامین مصارف بخش صنعت نیز از پس‌آمد فاضلاب‌های شهری استان اصفهان استفاده می شود.
وی درباره میزان ذخایر آب کشور و تدابیر وزارت نیرو برای جبران کمبودها، بیان داشت: بر اساس آمار بارندگی ها که تا یک هفته گذشته تنظیم شده است به طور میانگین در سال آبی جاری (از مهر تاکنون) ۹۶ میلی متر در کشور بارندگی داریم که ۱۶ درصد از میزان بارندگی زمان مشابه در سال گذشته کمتر بوده و ۸ درصد از متوسط سالهای گذشته بیشتر است.
وزیرنیرو تاکید کرد: البته خوشبختانه امسال بارش برف بیشتر از باران بوده است. وی در زمینه مطالعات سدسازی و هماهنگی با محیط زیست اظهار داشت: در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد؛ برخی مخالف ساختن سد هستند و برخی به شکل افراطی معتقد هستند که حتما سد به هر قیمتی باید ساخته شود.
وی ادامه داد: اما این هر دو دیدگاه از نظر ما افراطی و غلط است. ما به عنوان کشوری که در مدار خشکی قرار داریم، اگر بخواهیم سدی ایجاد نکنیم تا آب سرگردان و تلف شود و از آن برای توسعه کشاورزی استفاده نشود غلط است و اقدام به جایی نیست. چیت چیان خاطر نشان کرد: در مورد سدهای احیا شده باید سهم محیط زیست بر رودخانه‌های اطراف را لحاظ کنیم و در مورد طرح‌های در حال احداث نیز حتماً بازنگری‌های لازم صورت بگیرد و اگر لازم بود مشخصات سد نیز مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ارزیابی اثرات زیست محیطی در طر‌ح‌های سدسازی ضروری است و باید در تمام طرح‌های سد سازی ارزیابی مطلوبی از اثرات زیست محیطی داشته باشیم و سدها با مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست به مرحله احداث برسد. وزیر نیرو با بیان اینکه افراط در این زمینه می‌تواند موجب نگرانی‌های بیشتر شود، خاطر نشان کرد: آنچه مورد تایید دولت است این است که در مورد تمام طرح های احداث سد گزارش‌های محیط زیست را مورد توجه قرار دهیم تا اگر نیاز به بازبینی و بررسی مجدد داشته باشد آن را انجام دهیم.
  منبع : خبرگزاری ایمنا
  11:35   شنبه 5 بهمن 1392  
 نظرات    
 
خسرو خضرائئ 01:03 دوشنبه 7 بهمن 1392
0
 خسرو خضرائئ
سلام در هر حال در بعضی جاها واقعا سد ضروری است اما در خیلی مناطق مشاهده شده ضرر بودنش بیشتر از نبودنش می بأشد ،بهر حال بایستی کارین أسی إنجامینا شود نه سلیقه ای ،کارشناسی با أفراد با تجربه ،و با مطا لعه صدد رصد کار کروه منتخب نه نور جسمی ها ،،،