اخبار   
 

 استفاده از ظرفیت کاردانان فنی به مسکن مهر سرعت می‌بخشد

رئیس شورای مرکزی کانون استانها در گردهمایی اعضاء هیئت مدیره کانون استانها گفت: استفاده از ظرفیت کاردانان ساختمانها در مسکن مهر انجام این پروژه...

رئیس شورای مرکزی کانون استانها در گردهمایی اعضاء هیئت مدیره کانون استانها گفت: استفاده از ظرفیت کاردانان ساختمانها در مسکن مهر انجام این پروژه ملی را سرعت می بخشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حسین ساختمانی امروز در سومین گردهمایی اعضاء هیئت مدیره کاردان‌های فنی ساختمان اظهار داشت: از ظرفیت دهها هزار کاردان عضو مجمع کانون استانها استفاده بهینه نمی‌شود.
رئیس شورای مرکزی کانون استانها گفت: با جودی که طرح بزرگ مسکن مهر در کشور به طور ملی اجرا می‌شود استفاده از استعدادهای نهفته این کاردان‌ها در کشور ضروری است. وی افزود: بهتر است کاردان‌های فنی ساختمان به نظام کاردانی ساختمان تغییر نام دهند و مشکلات مالی کانون هم برطرف شود زیرا نهایتا سود حاصل از آن به جامعه برمی گردد. وی تاکید کرد: مسئولان شبکه ساخت و ساز را در کشور مورد توجه قرار دهند.
همچنین در این همایش مدیر کل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای گفت: کارهای خوبی در کشور برای به کارگیری کاردان‌های فنی ساختمان انجام شده اما باید از تمام ظرفیت‌ آنها استفاده کرد.
قوام‌الدین شاهرخی گفت: استعدادهای استفاده نشده باید به کارگرفته شوند تا همه متخصصان مشغول به کار شوند. شاهرخی افزود: طی بخشنامه مورخ 2/4/89 برای ثبت شرکتها نیاز به عضویت در نظام مهندسی استان یا کانون کاردان‌های استانی است همچنین ناظران ساختمانها نیز از کاردان‌ها باید باشد و رئیس کارگاه‌ها هم باید از کاردانهای پایه 3 باشد.
مدیر کل اداره ساختمان و شهرسازی شهرداری تهران نیز در این همایش اضافه کرد: کشورمان منطقه بلاخیز است و در ساخت و سازها دچار مشکل هستیم، بنابراین نمایندگان کاردانهای فنی در ساخت و ساز شهرداریها حضور داشته باشند.
خسروی گفت: در مورد کارگران مشکل جدی داریم، آنها مهارت کافی ندارند، نقشه یک ساختمان هر چقدر هم علمی و اصولی باشد باید توسط کارگر عملی شود.
وی گفت: بخشنامه‌ای ابلاغ شده که مسئولان کار حتما باید کاردان فنی باشند. خسروی افزود: ساخت و ساز در کشور ما صرفا اقتصادی نیست و عوامل اجتماعی و فرهنگی هم دخالت دارد بنابرای در پروژه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: تنها 25 درصد از ساخت و سازهای کشور، پروژه‌های مسکونی است بنابراین کاردانهای فنی باید در سایر پروژه‌های اجرایی هم به کارگرفته شوند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:21   پنجشنبه 17 تیر 1389  
 نظرات