اخبار   
 

 65 هزار هکتار بافت فرسوده شهری و روستایی نیازمند بازسازی است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد 65 هزار هکتار از بافت های شهری و روستایی کشور فرسوده است که در قالب برنامه منسجم و مدون و اختصاص اعتبارات مناسب نیازمند بازسازی هستند...

'حسن باقری' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه ای که سازمان مدیریت بحران تنظیم کرده است، شش هزار هکتار از این بافت ها در سال های 89 و 90 بازسازی می شوند.
وی با بیان اینکه بازسازی این بافت ها آغاز شده است، تصریح کرد بنیاد مسکن سالانه 300 هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی را با اختصاص تسهیلات کم بهره در برنامه بازسازی قرار داده است.
باقری اظهار داشت: برخی بافت های فرسوده در کشور برای تخریب، نیاز به وقوع یک زلزله هم ندارند بلکه ممکن است با صدای ناشی از تردد یک دستگاه تریلر و کامیون نیز بخشی از آنها فرو ریزد.
وی تاکید کرد باید سرعت ارائه تسهیلات به بافت های فرسوده افزایش یابد تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات ارزان برای بازسازی بافت های غیر مقاوم و فرسوده شهری و روستایی خود اقدام کنند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اصلاح بافت فرسوده، ساخت و ساز مقاوم در شهرها و روستاها و تخصیص اعتبارات ارزان قیمت برای مرمت بافت های فرسوده از مهمترین برنامه های این سازمان برای کاهش میزان خسارت ناشی از وقوع حوادث طبیعی است.
باقری گفت: اعتبارات این سازمان از پنج هزار میلیارد ریال سنوات گذشته به 80 هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است ولی با توجه به حجم بالای حوادث و میزان خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی هنوز در این بخش مشکلاتی داریم.
وی تاکید کرد دولت 40 هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی بافت های فرسوده مدارس سراسر کشور اختصاص داده که از این طریق آموزش و پرورش می تواند بخش زیادی از این بافت ها را بازسازی کند.
وی درباره افزایش 300 درصدی حوادث آتش سوزی در جنگل‌های کشور به دلیل تغییرات اقلیمی و خشکسالی گفت: باید با تجهیز پایگاهها و استفاده از همه توان و ظرفیت کشور به خصوص نیروهای مسلح تلاش کنیم میزان خسارت در این بخش را کاهش دهیم.
  منبع : ایرنا
  11:50   سه شنبه 28 دی 1389  
 نظرات