اخبار   
 

 کمک مدیریت شهری به برگزاری انتخابات مجلس نشانه شفاف سازی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حذف ردیف کمک شهرداری به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین میزان کمک مدیریت شهری به برگزاری انتخابات آتی مجلس نشانه شفاف سازی است...

کمک مدیریت شهری به برگزاری انتخابات مجلس نشانه شفاف سازی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حذف ردیف کمک شهرداری به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین میزان کمک مدیریت شهری به برگزاری انتخابات آتی مجلس نشانه شفاف سازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در پاسخ به اعتراضات برخی از اعضا شورا در خصوص ردیف کمک شهرداری به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در بودجه سال ۹۴ شهرداری آن را به تصویب رسانده بودند و در هنگام بررسی اعتراض فرمانداری به برخی از بند های بودجه سال جاری خواستار خذف آن بند بودند گفت: تعیین میزان کمک مدیریت شهری به برگزاری انتخابات آتی مجلس نشانه شفاف سازی است.

وی افزود: شهرداری به استناد به دو ماده قانونی موجود هم می تواند به انتخابات در کشور کمک کند و هم نمی تواند اما از آنجاییکه در سنوات گذشته نیز ایم کمک ها در غالب نقدی و غیر نقدی صورت گرفته بود در سال جاری نیز می توانیم این کمک ها را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس قانون شهرداری نباید به دستگاه های دولتی کمک کند. از طرف دیگر طبق ماده قانونی دیگر همه دستگاه ها باید در انتخابات همکاری کنند که نه تنها تهران همه شهرها در همه سالها به فرمانداری ها کمک می کنند. بر اساس قانون.

چمران اضافه کرد: مجلس برای هیات نظارت کمک های نقدی را تصویب کرده است اما فرمانداری با کمک های شهرداری انتخابات را برگزار می کند. هنوز اموزش و پرورش دستمزد نیروهایی که در انتخابات قبلی همکاری کردند را پرداخت نکرده است. بنابراین شهرداری موظف است این کمک را انجام دهد و ما این کمک را شفاف کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵ میلیارد تصویب شده و قابل تغییر نیست، عنوان کرد: در تامین سایر نیازمندی های احتمالی و در صورت ضرورت شهرداری می تواند کمک های دیگری نیز به برگزاری انتخابات داشته باشد. از طرف دیگر شورای اسلامی شهرها انتخابات ندارند و این انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است و شوراهای شهر نباید بودجه هیات نظارت بر آنها را تامین کنند.

  منبع : مهر
  17:05   سه شنبه 18 فروردین 1394  
 نظرات