اخبار   
 

 تحقق مدیریت واحد شهری حفظ میراث فرهنگی را به دنبال دارد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که تحقق مدیریت واحد شهری بسیاری از معضلات شهرها را کاهش می دهد،گفت: تحقق مدیریت واحد شهری حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی را به دنبال دارد...

به گزارش ایمنا،مهندس عباس حاج رسولیها در میزگرد تحت عنوان شهر تاریخی اصفهان در افق توسعه پایداردر پنجمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها افزود:اجرایی شدن مدیریت واحد شهری عملکرد شهرداری را در همه زمینه به خصوص حفظ آثار تاریخی و میراثی مطلوب تر خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که رویکرد توسعه پایدار در طرح بازنگری تفصیلی در نظر گرفته شده است،تصریح کرد:70 پروژه تجمیع در بافت تاریخی در طرح تفصیلی در نظر گرفته شده که با نهایی شدن آن به اجرا در می آید.
حاج رسولیها در خصوص رعایت اصول شهر سازی حرف اول را در کشور می زند خاطر نشان کرد:شهرداری اصفهان همواره بر حفظ آثار تاریخی تاکید داشته به طوری که سازمان نوسازی و بهسازی را به همین منظور ایجاد کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که بر اساس طرح بازنگری تفصیلی تا شعاع 50 کیلومتر از آثار تاریخی ساخت ساختمان هایی به ارتفاع 12 متر ممنوع می باشد ، اظهار داشت: مدیریت شهری اصفهان در مسائلی که به کار کارشناسی نیاز دارد کوتاهی نخواهد کرد.
حاج رسولیها با بیان این که محل نمایشگاه بین المللی در کنار پل تاریخی شهرستان نیز برخلاف مصوبات شورا است اضافه کرد:اگر ملاحظلات سیاسی نبود شهرداری تاکنون این مکان را با تخریب کرده بود.
وی با بیان این که در احیای پروژه میدان امام علی(ع) به منظور احیای این میدان تاریخی در حال انجام است،افزود:برای انجام فاز اول این طرح 64 میلیارد تومان هزینه شده است که 200 میلیارد تومان دیگر برای فاز دوم یعنی احیا بافت تاریخی نیاز است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نامگذاری این میدان بیان داشت:پیوست های فرهنگی میدان تاریخی عتیق علت اصلی نامگذاری این میدان به نام امام علی(ع) بوده است.
حاج رسولیها با اشاره به این که این میدان در گذشته نام هایی همچون میدان کهنه،قیام و عتیق داشته است گفت:در شورای نامگذاری که از اساتید دانشگاهی تشکیل شده با توجه به ویژگی های خاص این میدان نام امام علی(ع) انتخاب شد.
  منبع : ایمنا
  11:09   شنبه 17 مهر 1389  
 نظرات    
 
حسن شیخ 23:14 شنبه 17 مهر 1389
4
 حسن شیخ
تا شعاع 50 کیلومتر از آثار تاریخی؟ حتما اشتباهی شده است!
آیا شورای نامگذاری که از اساتید دانشگاهی تشکیل شده مجاز به تغییر نام میدان تاریخی عتیق است؟ به نظر می آید آشنا نبودن اساتید دانشگاه با تاریخ این شهر ناخواسته هوویت ما اصفهانی ها را در برابر مذهب قرار داده است.