اخبار   
 

 توصیه‌های سازمان ملل برای گسترش اینترنت پرسرعت در جهان

کمیسیون Broadband سازمان ملل برای توسعه دیجیتال دستورالعملی شامل چهار هدف را منتشر کرده که بر مبنای آن تمامی دولت های...

کمیسیون Broadband سازمان ملل برای توسعه دیجیتال دستورالعملی شامل چهار هدف را منتشر کرده که بر مبنای آن تمامی دولت های جهان باید برای دستیابی به اهدافی مشترک تا سال 2015 تلاش کنند.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، هدف از اجرای این دستورالعمل ها کمک به دسترسی عموم مردم جهان با هر سطح از سواد، درآمد و ... به اینترنت با سرعت با کیفیت و قیمت مناسب است.
در اولین بند از این دستورالعمل ها از دولت های جهان خواسته شده تا اجرا و توسعه برنامه هایی به منظور تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت را تضمین کنند. در بند دوم از دولت ها خواسته شده تا مناسب بودن هزینه دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای شهروندان تضمین نمایند.
در این بخش تصریح شده که هزینه اینترنت نباید از 5 درصد از درآمد ماهیانه هر شهروند بیشتر باشد. سازمان ملل همچنین اعلام کرده تا سال 2015 باید 40 درصد از خانوارهای کشورهای در حال توسعه در منزل به اینترنت دسترسی داشته باشند.
این رقم در مورد کشورهای کمتر توسعه یافته و فقیر 15 درصد اعلام شده است.
حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات و رییس این کمیسیون معتقد است تحقق این اهداف مستلزم گسترش همکاری های ملی و بین المللی و همین طور تعامل گسترده تر دولت ها با بخش خصوصی در هر کشور است.
چندی قبل کمیسیون اروپا برای ارتقای کیفیت وسرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت بودجه ای 9.2 میلیارد یورویی اختصاص داد. بر این اساس تمامی خانوارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تا سال 2020 به اینترنت با سرعت 30 مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند. همچنین سرعت دسترسی نیمی از خانوارها به اینترنت تا سال 2015 باید به 100 مگابیت در ثانیه برسد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:58   سه شنبه 10 آبان 1390  
 نظرات    
 
کورش نیکزاد 23:28 سه شنبه 10 آبان 1390
0
 کورش نیکزاد
سازمان ملل از دولت های جهان خواسته تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت را تضمین کنند!!؟
هزینه اینترنت نباید از 5 درصد از درآمد ماهیانه هر شهروند بیشتر باشد!!؟
یعنی چی که تمامی دولت های جهان " باید " برای دستیابی به اهدافی مشترک تا سال 2015 تلاش کنند!؟

سازمان ملل چرا آخه توی امور داخلی کشورها دخالت میکنه آخه؟
سرعت دسترسی نیمی از خانوارها به اینترنت تا سال 2015 " باید " به 100 مگابیت در ثانیه برسد!؟
دیگه چی!؟
لابد بعدشم سازمان ملل قراره بیاد توصیه کنه که از عمیق تر شدن فاصله فقیر و غنی در جامعه جلوگیری بشه!
این سازمان مللم دیگه شورشو درآورده ها!
آقا ما اگه نخوایم دسترسی به این دریچه تهاجم و گمراهی رو تسهیل کنیم، کیو باید ببینیم؟
دور و زمونه یی شده ها !
کیان خردمندنیا 11:24 چهارشنبه 11 آبان 1390
0
 کیان خردمندنیا
این خیلی خبر خوبیه. اگر ایران هم این کار رو انجام بده و بشه روی سرعت و کیفیت اینترنت حساب کرد، نرم افزارهای ایرانی ابری هم قابل تولید خواهند بود.
به عنوان گام اول میشه سازه ۹۰ رو در ویرایش ابری هم داشته باشیم.
برای دوستانی که از ویرایش ابری اطلاع ندارند:
پردازش ابری به طور کلی این هست که نرم افزار روی سرور تحت وب قرار میگیره و توسط که واسطه کم حجم به سیستم شما متصل میشه. در این صورت شما با دادن اطلاعات به اون واسطه میتونید اطلاعات رو به سایت بفرستید و نتیجه پردازش رو دوباره توسط واسطه دریافت کنید و داخل سیستم خودتون ازش استفاده کنید. مزایای سیستم ابری این هست که شما نیازی به داشتن سخت افزار قدرتمند برای انجام کارهای بزرگ نخواهید داشت. مزیت دوم اینکه نرم افزار داخل سرور همیشه آخرین نسخه هست و شما همیشه از آخرین قابلیتهای موجود میتونید استفاده کنید.
اطلاعات بیشتر در این مورد رو میتونید در آدرس زیر پیدا کنید:
http://www.narenji.ir/---narenji-sections-54/70/2255-what-is-cloud-computing
بهزاد حسین زاده 18:02 چهارشنبه 11 آبان 1390
0
 بهزاد  حسین زاده
خبر خوبیه امیدواریم هر چه زودتر اعمال بشه