اخبار   
 

 دو هزار و500 پرونده ساختمانی در سال گذشته حکم تخریب گرفتند

در سال گذشته از 11 هزار و 18 پرونده رسیدگی شده در کمیسیون های ماده 100 شهرداری اصفهان برای 6 هزار و 330 پرونده حکم جریمه و بیش از 2 هزار و و500 پرونده ساختمانی رای تخریب صادر شده است...

در سال گذشته از 11 هزار و 18 پرونده رسیدگی شده در کمیسیون های ماده 100 شهرداری اصفهان برای 6 هزار و 330 پرونده حکم جریمه و بیش از 2 هزار و و500 پرونده ساختمانی رای تخریب صادر شده است.
به گزارش ایمنا،رییس کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان با اعلام این مطلب افزود: برای جلوگیری از هرگونه تخلف ساختمانی ، اعمال مجازات برای تخلفات صورت گرفته سقف قانون خواهد بود و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
غلامعلی فیض الهی با اشاره به این که کمیسیون ماده 100در اعمال قانون ، سقف مجازات را در نظر می‌گیرد و بنابراین در سال گذشته ، شش هزار و 330 پرونده ، حکم تخریب داشته است ادامه داد:در سال گذشته از 11 هزار و 596 پرونده واصله به این کمیسیون ،بیش از ز 11 هزار و 18 مورد آن رسیدگی شد که برای 6 هزار و 330 پرونده حکم جریمه و بیش از 2 هزار و و500 پرونده ساختمانی رای تخریب صادر شده همچنین برای 429 مورد حکم تبدیل و تعطیل و 80 مورد آن برائت صادر شده است.
وی با اشاره به این که تعداد پرونده های واصله به کمیسیون های ماده صد در سال گذشته نسبت به سال 87 ،هشتصد مورد افزایش داشته است اذعان داشت:در حال حاضر زمان رسیدگی به پرونده ها حداکثر به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.
فیض الهی شعار کمیسیون ماده 100 را توسعه پایدار شهر عنوان کرد و گفت: به همین دلیل شهرداری نگاه مادی ودرآمدی به این کمیسیون ندارد و بیشترین آرایی نیز که صادر می شود برای رفع تخلف است.
وی با بیان این مطلب که به دلیل بازنگری های انجام شده در جرایم مربوطه و نیز کنترل و اعمال شدیدتر قوانین شهرسازی در این کمیسیون، قاعدتا انعطاف در برابر تخلفات ساختمانی نسبت به گذشته کمتر شده است خاطرنشان کرد:به بیان دیگر تخلف مقرون به صرفه نیست چرا که پرداخت جریمه بیش از اخذ پروانه هزینه بر است.
رییس کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد: ساختمان های خود را براساس اصول شهرسازی احداث کنند تا علاوه بر زیبایی سیمای شهری خدمت رسانی بهتری به آنها ارائه شود.
  منبع : ایمنا
  11:57   یکشنبه 10 مرداد 1389  
 نظرات