اخبار   
 

 ساخت و ساز مسکن امسال رونق می‌گیرد

وزارت مسکن و شهرسازی در نمابری به خبرگزاری فارس اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد رونق در ساخت و ساز باشیم که کل بخش اقتصادی به‎طور عام و بخش مسکن به‏طور خاص از این مهم بهره‌مند خواهند شد...

وزارت مسکن و شهرسازی در نمابری به خبرگزاری فارس اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد رونق در ساخت و ساز باشیم که کل بخش اقتصادی به‎طور عام و بخش مسکن به‏طور خاص از این مهم بهره‌مند خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی وزارت مسکن در پی انتشار خبری با عنوان «افت 48 درصدی ساخت و ساز در تهران طی سال 88» در تاریخ یازدهم مرداد، توضیحاتی را به خبرگزاری فارس ارسال کرد.
در این توضیح آمده است: استفاده از آمار دقیق و به روز، به همراه تحلیل روندها، پیش نیاز ارزیابی صحیح می‌‌باشد که مقاله مندرج در آن خبرگزاری به این مهم کم‏توجه بوده است. در این خصوص توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر چند مجموع پروانه‌های ساختمانی صادره در سال 1388 نسبت به سال 1378 با کاهش مواجه بوده است (با احتساب پروانه‌های صادره در شهرهای جدید کاهشی مشاهده نخواهد گردید) با این حال با تدابیر اتخاذ شده در دولت دهم، روند نزولی صدور پروانه‌های ساختمانی از پاییز سال گذشته متوقف و پس از آن به طور پیوسته دارای رشد مثبت بوده است.
وزارت مسکن ادامه داد: آخرین گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی نیز حاکی از آن است که در سه ماهه ابتدایی سال جاری برای 27 هزار واحدمسکونی در شهر تهران پروانه ساختمان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 46 درصدی مواجه بوده است. همچنین براساس آخرین گزارش برای مناطق شهری کل کشور، در دو ماهه ابتدایی سال جاری 100 هزار واحد مسکونی، پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند که از رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.
با این روند پیش‌بینی می‌گردد در سال جاری شاهد رونق در ساخت و ساز باشیم که کل بخش اقتصادی به طور عام و بخش مسکن به طور خاص از این مهم بهره‌مند خواهند گردید.
توضیح فارس
خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در روز یازدهم مردادماه مبنی بر افت 48 درصدی ساخت و ساز در تهران طی سال 88 ،عینا بر اساس متن منتشر شده توسط مرکز آمار بوده و این متن روی سایت اطلاع رسانی این مرکز قابل مشاهده است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:34   یکشنبه 24 مرداد 1389  
 نظرات