اخبار   
 

 استفاده از تجربه‌های صنعتی سازی مسکن پرند در اجرای پروژه‌های بعدی

معاون وزیر صنایع ومعادن و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از وضعیت پیشرفت فاز3 پروژه صنعتی‌سازی مسکن در شهر جدید پرند بر استفاده از تجربه‌های به دست...

معاون وزیر صنایع ومعادن و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از وضعیت پیشرفت فاز3 پروژه صنعتی‌سازی مسکن در شهر جدید پرند بر استفاده از تجربه‌های به دست آمده در اجرای پروژه های بعدی صنعتی سازی مسکن تاکید کرد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سید مجید هدایت در بازدید از نحوه پیشرفت اجرای پروژه صنعتی سازی ساختمان در شهر جدید پرند اظهار داشت: در فاز3 شاهد اقدامات خوبی از سوی شرکت‌های پیمانکار بودیم و انتظار داریم که با توجه به تجربه های به دست آمده بتوانند پروژه‌ها را بدون تاخیر آماده کنند و تحویل دهند.
وی افزود: هم‌اکنون تقسیم‌بندی و مراحل مقدماتی مربوط به فازهای بعدی صورت گرفته است و از این رو چشم‌انداز امیدبخشی را می‌توان برای پروژه صنعتی‌سازی متصور بود.
معاون وزیر صنایع و معادن خاطرنشان کرد: نفس اجرای پروژه‌های پایلوت برای کسب تجربه و برطرف کردن ایرادات کار در یک فضای صنعتی بسیار مهم است و به همین دلیل پیمانکاران و فعالان در این پروژه باید تلاش کنند تا ضمن ارائه کار قوی، اشکالات را هرچه زودتر شناسایی و برطرف کنند و شرکت‌های بخش خصوصی ضمن توانمند شدن در این پروژه، برای اجرای پروژه‌های بزرگتر آماده شوند.
وی بر ضرورت مستندسازی پروژه‌ها تاکید کرد و از دست اندرکاران خواست تا تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.
گفتنی است، در پروژه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند در حال حاضر شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا) از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در حال ساخت 1182 واحد مسکونی ویژه تعاونی های مسکن مهر به روش صنعتی است. هشت فناوری جدید صنعتی سازی ساختمان در این فاز به طور همزمان در دست پیاده سازی است که برخی از این فناوری ها برای نخستین بار در کشور پیاده شده است. از جمله این فناوری‌های صنعتی سازی مسکن می‌توان به فناوری LSF (قاب های سبک فولادی)، فناوری ICF (قالب عایق های ماندگار)، فناوری قالب تونلی، فناوری پیچ و مهره ای، چوبی و بتون دولایه درجا اشاره کرد.
در حال حاضر 22 پیمانکار ایرانی و خارجی فعال در زمینه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند و در سایت پرند در حال فعالیت هستند. شرکت مپسا (تحت پوشش ایدرو) طبق تفاهم نامه سه جانبه ای که پیشتر بین وزارت مسکن، وزارت تعاون و وزارت صنایع و معادن امضا شده، مقرر است 10 هزار واحد مسکونی به روش صنعتی سازی برای تحویل به تعاونی های مسکن مهر بسازد.
  منبع : ایسنا
  11:11   سه شنبه 15 تیر 1389  
 نظرات