اخبار   
 

 آزادسازی ۶۵درصدی فاز دوم احیای میدان امام علی(ع)

معاون اداری – مالی شهرداری اصفهان ساماندهی محورهای تاریخی و گردشگری و باز سازی محورهای فرسوده را دغدغه مدیران شهر دانست و گفت: بالغ بر ۶۵ درصد از آزادسازی فاز دوم احیای میدان امام علی (ع) انجام شده است...

به گزارش ایمنا،مهندس مرتضی حسام نژاد نقش اساسی شهرداری اصفهان در ساخت پروژه های عمرانی و تسهیل در زندگی شهری و نیز حفظ هویت تاریخی شهر اصفهان را انکار ناپذیر توصیف و تصریح کرد: اجرای عملیات ساخت و احیاء میدان امام علی(ع) متضمن زنده نگاه داشتن یک سند تاریخی و بازسازی و احیاء این مجموعه را از مفاخر معماری ایران اسلامی است .
وی امحاء چهره مغشوش پیرامون آثار با ارزش تاریخی این پروژه را نیز الزامی عنوان کرد و اذعان داشت: فاز اول این پروژه زیر گذر ترافیکی بود که در سال گذشته توسط معاونت عمرانی شهرداری اجرا و به بهره برداری رسید و شهروندان با رضایت مندی از آن بهره مند شدند.
وی اضافه کرد:فاز دوم به سطح کل میدان و اتصال و هماهنگ نمودن عناصر با ارزشی همچون مسجد جامع، محور بازار، مجموعه هارون ولایت، مسجد و مدرسه و منارعلی و همچنین مدرسه و کاروانسرای کاسه گران و بازار ریسمان اختصاص دارد ” مساحت عرصه توافقات انجام شده۱۴هزار و۷۰۰ متر مربع و مساحت اعیانی ۱۱هزار متر مربع را شامل می شود “
اداری و مالی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزاد سازی اطراف این آثار ، بدلیل وجود کسبه با سابقه نیاز به ظرافت و تعامل گسترده دارد ادامه داد: خوشبختانه با تعامل متقابل از یک طرف شهردار ی و از طرف دیگر صاحبان املاک در طرح ، آزاد سازی در حال انجام است .
وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی رکن اصلی عملیات یک پروژه و یکی از دشوار ترین مراحلی است که معمولا با انجام آن ، عملیات اجرایی آغاز می گردد گفت : بالغ بر ۶۵ درصد از آزادسازی فاز دوم میدان امام (ع) انجام گردیده است .
حسام نژاد با اشاره به اینکه شهرداری با در نظر گرفتن منافع کسبه و اهالی اطراف این میدان ۳۱۲ مورد توافق داشته که با موفقیت و رضایت مندی صاحبان املاک در طرح انجام شده ، اظهار داشت: مساحت عرصه توافقات انجام شده۱۴هزار و۷۰۰ متر مربع و مساحت اعیانی ۱۱هزار متر مربع را شامل می شود و جمعا حدود ۶۱ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است . وی ضمن تقدیر از زحمات همکاران شهرداری در منطقه سه ، مدیریت املاک و آزاد سازی و معاونت شهرسازی ، همچنین کسبه و اهالی مجاور این طرح که با همکاری و همراهی خود شهرداری را یاری کردندتشکر و اظهار امیدواری نمود: با ساخت و تکمیل این مجموعه عظیم و نقش اساسی آن در زمینه های فرهنگی ، گردشگری و اقتصادی و نیز رفع محرومیت از این منطقه ، در آینده نزدیک شاهد شکوفایی مجدد این محور تاریخی خواهیم بود .
  منبع : ایمنا
  11:52   شنبه 28 خرداد 1390  
 نظرات